توصیه‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

دورهمی‌ها و مراسمات را تعطیل کنیم

بوشهر(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت برای یک هفته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و دورهمی‌ها و مراسمات تعطیل شود.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی‌ها و مراسمات را تعطیل کنیم

عبدالمحمد خواجه ئیان روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اینکه میزان شیوع کووید ۱۹ در نوار جنوبی کشور و از جمله استان بوشهر افزایش پیدا کرده است با فرض اینکه هر بیمار تا دو هفته ( و گاهی بیشتر) می‌تواند ویروس رو منتقل کند. در حال حاضر تعداد زیادی ناقل شناخته شده و احتمالا تعداد زیادتری ناقل شناسایی نشده در جامعه وجود دارند که این افراد در صورت بروز تماسهای حفاظت نشده می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال بدهند و این موضوع به‌شکل یک چرخه، با افزایش موارد، گردش ویروس رو در جامعه بیشتر می‌کند.
خواجه ئیان ادامه داد: بدون اینکه بخواهم منکر مسئولیتهای خودمان در حوزه سلامت بشوم، می‌خواهم بگویم که قطع این چرخه انتقال به نحوه عملکرد تک تک ما چه به‌عنوان بیمار و چه به‌عنوان فرد سالمی که بر اثر بی توجهی خودش را در معرض مواجهه قرار می‌دهد، بستگی دارد و بدون این مولفه، راهبردهای نظام اداری بهداشت و درمان نتیجه موثری نخواهد داشت.
پیشنهاد می‌کنم برای اینکه این سیر رو به صعود بروز بیماری را با وقفه مواجه کنیم حداقل برای یک‌هفته با جدیت کامل فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.کمتر بیرون برویم، فقط در صورت ضرورت و کوتاه برای خرید برویم، دورهمی ها و مراسم‌ها را متوقف کنیم. تماسها را کاهش دهیم و صنوفی که برایشان امکان دارد محدودیت هایی را اعمال کنند. این کار اگر به‌طور همگانی و همزمان در استان انجام شود، به احتمال بالا می‌تواند سیر صعودی بیماری را متوقف کند و شرایط را در استان مدیریت شده نگه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار