آغاز برداشت محصولات جالیزی در منطقه سیستان

ورود آب به منطقه سیستان ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

زاهدان (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای حدود 3 هزار نفر، فرصت شغلی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت محصولات جالیزی در منطقه سیستان

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان اله طوقی اظهار کرد: اکثر کشاورزان سیستانی در سال جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند و آبگیری مزارع از طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان در ماه‌ های اسفند و فروردین هندوانه، خربزه محلی و اصلاح شده کشت کرده‌اند.
او ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات جالیزی سیستان در سال جاری، ۷ هزار هکتار شامل سه هزار و ۵۰۰ هکتار خربزه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار هندوانه بوده که به نسبت سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای حدود ۳ هزار نفر، فرصت شغلی ایجاد شده است.
او افزود: پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت ۱۵۶ هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیش از ۱۵۶۰ میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.
طوقی در پایان عنوان کرد: محصولات جالیزی جزو جدا نشدنی کشاورزی مردم شمال سیستان و بلوچستان است و با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی این منطقه از محصولات پر بازده، ارگانیک و لذت بخش این استان به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار