بوی سکوت، هدیه کرونا به مدارس

شیراز (پانا) - در پی بازگشایی مدارس پس از 3 ماه تعطیلی اضطراری به علت شیوع ویروس کرونا، مدرسه دکتر علاءالدین ‌بهشتی 2 ناحیه یک شیراز نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده میزبانی از دانش آموزان شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بوی سکوت، هدیه کرونا به مدارس

دیوار و حیاط سنگی این دبیرستان رنگ ‌و بوی سکوت به خود گرفته بودند و کلاس های درس با بی صدایی دلتنگی هایشان را فریاد می‌زدند.

مدیریت دبیرستان دکتر بهشتی درباره صندلی‌های خالی از دانش‌آموز می‌گوید: امید داشتیم که این بیماری زودتر از بین برود تا با جان و دل به فرزندانمان خدمت کنیم، اما با توجه به وضع موجود تمام قوای خود را بر این نهادیم که در فضای‌مجازی آموزش ها را پیش ببریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد واحد پرورشی دبیرستان عنوان کرد: در همین فضای‌مجازی همراه با دانش‌آموزان مناسبت‌های مختلف اعم از روز معلم، هفته مشاغل، شب‌های قدر و دیگر مناسبت‌هایی که در این مدت بودند را برگزار کردیم.

معاونت فناوری دبیرستان دکتر بهشتی 2 از برگزاری کلاس‌های آنلاین در فارس آموز و گروه های واتساپی در دوره قرنطینه خبر داد و گفت: سعی کردیم که با همکاری دبیران، بهترین کیفیت در امر آموزش برای دانش آموزان داشته باشیم.

وی افزود: زمانی که خبر بازگشایی مدارس اعلام شد، ما در گروه مدرسه لینکی انتشار دادیم که دانش آموزان در آن نام نویسی می‌کردند و با ذکر درس مربوطه برای رفع اشکال به مدرسه می آمدند.

رابعه طهماسبی ادامه داد: اکثر دانش‌آموزان ترجیح دادند که به آموزش‌های مجازی اکتفا کنند؛ چون تعداد دانش‌آموزان حضوری، انگشت شمار بود. به طوری که می‌توان گفت حدود 1 درصد.

دبیر زبان انگلیسی این دبیرستان با بیان اینکه هیچ دانش آموزی برای رفع اشکال به او مراجعه نکرده است افزود: امید داشتم که حداقل با حضور دانش آموزانم آنها را پس از مدتی طولانی ببینم، اما متاسفانه با وضع موجود مراجعه کننده ای نداشتیم.

پروانه خرم بخت ادامه داد: در این مدت روزانه حتی بیش از 8 ساعت در روز سعی کردیم که در خدمت دانش‌آموزان باشیم تا خلائی در تدریسشان حس نشود.

این روزها حال و هوای دبیرستان بهشتی غرق در سکوت است و صدای سوت معاونان در حیات نمی پیچد. دانش آموزان با خاطرات شیرین دوران مدرسه روزها را سپری می‌کنند و امیدوارند که سال تحصیلی آینده، سال بهتری باشد.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار