مهر تایید مقام معظم رهبری بر مجموعه اقدامات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا موجب دلگرمی همه دست‌اندرکاران شد

زاهدان(پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد با توجه به گذشت ۸۰ روز از درگیری کشور با بیماری کرونا و گزارش امروز ریاست جمهوری در بیستمین جلسه ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا؛ مهر تایید مقام معظم رهبری بر مجموعه اقدامات این ستاد در سطح کشور موجب دلگرمی همه دست اندرکاران و مسئولان کشوری و استانی شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مهر تایید مقام معظم رهبری بر مجموعه اقدامات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا موجب دلگرمی همه دست‌اندرکاران شد

به گزارش اداره استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی اظهار کرد: در این جلسه؛ موضوع همراهی و توجه مردم و همچنین هماهنگی و همدلی همه ارکان نظام به ویژه سران قوای سه گانه و مسئولان لشکری و کشوری مورد تاکید رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری بود.
او ادامه داد: این هماهنگی و همدلی در سیستان و بلوچستان به صورت ویژه وجود داشت و هم در بخش آموزش و هم در بحث پیشگیری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار محسوس و حائز اهمیت بود.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود پایین بودن شاخص های بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان، مجموعه اقدامات حمایتی اقشار مختلف، نهادها و دستگاه‌ها در این بخش موجب شد؛ کادر بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری انجام دهند.
او در ادامه به اقدامات داوطلبانه نهادها و مردم از جمله گندزدایی و تولید اقلام بهداشتی اشاره کرد و افزود: در عین حال که این بیماری به شدت سلامت جامعه را تهدید می کند، پای کار آمدن همه دستگاه‌های اجرایی، نظامی، خدماتی، امدادی و به ویژه مردم و انجام این اقدامات یک بار دیگر ایثار و فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس را برای همگان تداعی کرد.
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه شیوع این بیماری موجب شد عده ای از مردم شغل و منبع درآمدشان را از دست بدهند، در راستای کمک به این افراد، رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در کشور شکل گرفت که این کمک ها در سیستان و بلوچستان به اوج خودش رسید و بسته های مواد غذایی و کمک های معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.
او عنوان کرد: از آنجایی که در سیستان و بلوچستان بخشی از جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند، کمک‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی کشوری از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، آستان قدس رضوی، بسیج و مجموعه خیرین کشوری در قالب موسسه هاست که ۱۱۰ موسسه خیریه در آن فعالیت دارند، بین افراد نیازمند توزیع شد.
موهبتی افزود: در این شرایط؛ فاصله گذاری؛ بهترین اقدامی است که می‌توان انجام داد. در این راستا برنامه های مهم عبادی از جمله نماز جمعه که در طول تاریخ تعطیل نشده بود، تعطیل شد و جا دارد که از همراهی همه روحانیون، علما و مردم شریف استان قدردانی کنم.
او تصریح کرد: با وجود استمرار بازگشایی ها مردم باید توجه داشته باشند، که خطر این بیماری جدی است و در صورتی که پروتکل ها و اصول بهداشتی رعایت نشود، تضمینی برای برگشت بیماری وجود ندارد که در این صورت مجبور به اعمال محدودیت‌های مجدد هستیم. بنابراین انتظار داریم مردم خوب استان همراهی لازم را داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم کمک های همدلی و مومنانه از دیروز آغاز شده و امیدواریم در این ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و همدلی است، همه کسانی که توانایی مالی دارند در این زمینه نقش کمک کننده را ایفا کنند تا اقشار ضعیف جامعه در این شرایط سخت دچار آسیب نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار