بوشهری‌ها با وجود کرونا نیازمندان خون را تنها نگذاشتند

بوشهر(پانا)- مدیر انتقال خون استان بوشهر گفت مردم نوع دوست این استان در شرایط سخت شیوع کرونا نیز بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی را تنها نگذاشتند و با اهدای خون مشکل کمبود در این بخش را برطرف کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بوشهری‌ها با وجود کرونا نیازمندان خون را تنها نگذاشتند

به گزارش ایرنا، نرگس عبیدی عنوان کرد: بر اثر شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم، مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه‌ها و ذخایرخونی در این استان به تدریج کاهش یافت.

وی با تاکید براینکه اهدا خون باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود، بیان کرد: در 11 فروردین ماه جاری ذخایر خون بسیار پایین آمد که با توجه به فراخوان منتشر شده و تلاش فعالان اجتماعی و مجازی و استمداد از مردم نوع دوست استان با همت قشرهای مختلف از جمله ورزشکاران، هنرمندان و اهداکنندگان، میزان ذخایر خونی استان تقویت شد.

عبیدی اضافه کرد: با حضور به موقع مردم در پایگاه‌های انتقال خون و خونگیری از آنان میزان ذخایر این استان افزایش یافت و توانستیم پاسخگوی نیاز بیمارستانی باشیم، اما از آنجایی که عمر فرآورده‌های خونی کم است هفته آینده هم این نیاز تکرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم.

مدیرانتقال خون استان بوشهر گفت: از 11 تا 14 فروردین ماه جاری 600 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این استان مراجعه و از این شمار 510 نفر موفق به اهدا شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در کنار 500 بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر بیماران سرطانی در حال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون دارند و افرادی که دچار سانحه می‌شوند به طور مستمر نیاز به خون احساس می‌شود.

عبیدی از همه افرادی که اهدای خون کردند، کسانی که امکان اهدا نداشتند و همیار ما در اطلاع رسانی بودند و کسانی که با اهدای کمک‌های بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و سایر اقلام ما را یاری رساندند قدردانی کرد.

وی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آنها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

عبیدی افزود: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه http://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر روزانه دو بار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شود تا آلودگی به صفر برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار