نگاهی به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ

«پوست»: وقتی «عشق» مقابل «جادو» قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - فیلم سینمایی پوست فیلمی به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح بجز بخش نگاه نو در بخش سودای سیمرغ سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
«پوست»: وقتی «عشق» مقابل «جادو» قرار می‌گیرد

این فیلم به زبان ترکی تولید شده است و ناصر هاشمی، جواد قامتی و عاشیق ولی عبدی بازیگران آن هستند.

موضوع این فیلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و درباره یک مادر و پسر است که مادر دست در کار سحر و جادو دارد. پسر عاشق می‌شود و این عشق او را بر دوراهی انتخاب قرار می‌دهد.

برداری این فیلم، در روستای باویل شهرستان اسکو انجام شد. «پوست» در کنار فیلم «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی، دو فیلمی هستند که در جشنواره امسال با زبان آذری به نمایش درخواهند آمد.

بهمن و بهرام حاج ابول لو که با نام هنری اَرک شناخته می شوند دو برادر تبریزی هستند که کارشان را با شعر و حضور در محافل ادبی تبریز آغاز کرده‌اند. این دو پیش از این فیلم‌های کوتاه «فرصتی برای گریه تانک‌ها»، «فالش»، «آفتاب سوخته»، «نجس»، «سیمین سینما ست» و فیلم سینمایی «سویوق» را کارگردانی کرده‌اند .

رادران ارک اخیراً در حساب اینستاگرام خود، عکسی از پشت صحنه فیلم سینمایی «پوست» منتشر کرده‌اند که مورد توجه کاربران و مخاطبان قرار گرفت. با توجه به این که «پوست» فیلمی در ژانر وحشت است و البته با رگه‌هایی از جهان فانتزی و خیال ترکیب شده، می‌تواند اتفاقی جذاب در این دوره از جشنواره فیلم فجر رقم بزند.

فیلم کوتاه «حیوان» محصول ۱۳۹۶ هجری خورشیدی نیز با کارگردانی این دو برادر، جوایز متعدد جهانی و ملی ایران از جمله جایزه سینه فونداسیون فستیوال کن و سیمرغ بلورین جشنواره فجر را از آن خود کرده‌است. «حیوان» درباره مردی است که می‌خواهد از مرزی بگریزد و وقتی خود را ناکام می‌بیند، تصمیم می‌گیرد با ظاهر و پوشش یک حیوان از مرز رد شود؛ اما بعد از عبور از مرز و در لحظه رهایی، به دست یک «انسان» شکار می‌شود.

برادران ارک در گفتگویی که دو سال پیش پس از موفقیت فیلم «حیوان» داشتند، کسب تجربه، تکنیک و تغییر نگرش نسبت به فیلمسازی را مهمترین دستاورد جشنواره کن دانسته و گفته بودند: «قطعاً با دیدن آثار فیلمسازان جوان کشورهای دیگر، تلاش می‌کنیم از جلوه‌های ویژه بصری با فناور‌ی‌های روز در آثار خود بهره بگیریم گرچه شاید مستلزم هزینه‌های زیاد باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار