رشد 127 درصدی ارزش صادارت استان یزد

یزد (پانا) - مدیر کل گمرک استان یزد از رشد ریالی 127 درصدی صادارت استان یزد طی هشت ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۳۱۰ میلیون دلار کالا به کشورهای هدف صادارتی استان ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 127 درصدی ارزش صادارت استان یزد

به گزارش ایسنا، «محمدحسین سلمانی» از رشد صادارتی استان یزد طی هشت ماه اخیر خبر داد و تصریح کرد: حجم کالاهای صادراتی استان طی این مدت یک میلیون و ۹۷۵ هزار تن به ارزش ریالی معادل ۳۱۰ میلیون دلار بوده است که به لحاظ وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد و به لحاظ ارزش ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

او مهمترین کالاهای صادراتی استان در این بازه زمانی را کاشی و سرامیک، مقاطع فولادی و ساختمانی، ترکیبات هیدروکربن، شیشه ساختمانی و ظروف شیشه‌ای ذکر کرد و گفت: کاشی و سرامیک با وزن یک میلیون و ۵۰۴ هزار تن به ارزش حدود ۸۶ میلیون دلار بیشترین سهم را در صادرات استان طی این مدت داشته است.

سلمانی عمده‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان را نیز عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای جنوب شرقی مثل تایلند و حتی کره‌جنوبی برشمرد.

او همچنین اظهار کرد: وزن کالاهای وارداتی استان طی هشت ماه ابتدای امسال ۶۱ هزار تن به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی ۷۹ درصد و از نظر ریالی ۱۶ درصد افزایش نشان داده است.

به گفته مدیر کل گمرک استان تعداد اظهارنامه‌های صادراتی هشت ماه ابتدای امسال را ۳۲ هزار و ۳۶ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳.۸ درصدی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار