پروانه مافی: استاندارد دنیا برای هر تخت در بیمارستان، چهار پرستار را الزامی می داند

اسلامشهر (پانا) - مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) وروز پرستاربا حضورنمایندگان مجلس شورای اسلامی،معاونین فرماندار ،مسئولین ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان،پرستاران واحدهای درمانی و پزشکی ، اصحاب رسانه و با هماهنگی کارشناسی امور بانوان فرمانداری اسلامشهر،نظام پرستاری و مراکز خصوصی درمانی در سالن همایشهای فرمانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۹۹۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پروانه مافی: استاندارد دنیا برای هر تخت در بیمارستان، چهار پرستار را الزامی می داند

در این مراسم پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار،اظهار کرد: شجاعتهای این اسوه صبر و استقامت همیشه در تاریخ ماندگار است.

او در ادامه گفت: توجه و رسیگی پرستار به بیماران عنایت حضرت حق است و بیماران همیشه برای شما عزیزان از درگاه خداوند متعال خیر و نیکی می طلبند.

مافی با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرستاران اذعان کرد: بر اساس بندهای برنامه ششم توسعه میبایست پرستاران جهت خدمات خارج ازخانه و حتی خانه بیمه داشته باشند و کارانه نیز برای اینگونه خدمات پرداخت شود و منبع و محل تأمین آن مشخص است، ولی اجرایی شدن آن منوط به نظرات قوه مجریه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:استاندارد دنیا برای هر تخت ،چهار پرستار را الزامی می داند و ما در ایران یک و نیم پرستار برای هر تخت داریم که قانون 150ساعته اضافه کاری پرستاران تبدیل به 175ساعت می شود و نهایت ظلم و ستم جدی و نادیده گرفتن حق و حقوق شما عزیزان اعمال می گردد.

او تاکید کرد: در زمان ورود ما به مجلس شورای اسلامی در دوره دهم قانون اضافه کاری قاصدک ده سال از دوره‌های گذشته معطل مانده بودو امیدوارم قانون مثل خود قاصدک پرواز کند و برود.

سپس فاطمه ذوالقدر نماینده دیگر مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) و روز پرستار در سخنانی اظهار کرد:آن حضرت برای ما الگو هستند وبه فرموده امام سجاد(ع) حضرت زینب (س) دانشمندی بودند که نیاز به استاد نداشتندو به همگان توصیه نمود زینب پژوهی را در امور کاری خود قرار دهید.

او در ادامه عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق نود وهشت استخدام 4500 نیرو مجوز گرفت و تا پایان سال مجوز 9000استخدام جدید تصویب شد لیکن با توجه به شرایط تحریم درکشور میبایست نظرات دولت و شورای نگهبان در نهایت اعمال شود.

در این برنامه جعفری معاون سیاسی،اجتماعی فرماندار اسلامشهر و ملکی رئیس نظام پرستاری شهرستان نیز درسخنانی به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات اسفند 98مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و چالشهای پیش رو و دغدغه‌های نظام پرستاری پرداختند و از پرستاران نمونه واحدهای پزشکی و درمانی شهرستان اسلامشهر با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار: ساسان حقشناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار