معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

۹۹.۵ درصد ثبت وقایع حیاتی در سمنان به‌موقع انجام می‌شود

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ۹۹.۵ درصد از ثبت وقایع حیاتی طلاق، ازدواج، وفات و تولد در استان با عملکرد مطلوب کارکنان اداره کل ثبت احوال سمنان به‌موقع انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۹۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۹۹.۵ درصد ثبت وقایع حیاتی در سمنان به‌موقع انجام می‌شود

حبیب‌الله خجسته‌پور در بازدید از اداره کل ثبت احوال استان سمنان به مناسبت گرامیداشت روز ثبت احوال اظهار کرد: ثبت احوال یک قرن پرافتخار را پشت سر گذاشته و این سازمان در خاطره‌های خوش و تلخ در کنار مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان این اداره کل به‌نوعی شریک حالات متنوع مردم در طول زندگی هستند و تلاش‌های کارکنان این اداره کل برای کاهش دغدغه‌های مردم قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: اداره کل ثبت احوال استان سمنان در جشنواره شهید رجایی در بخش رضایت مردم رتبه اول را کسب کرده است.

خجسته پور با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در بخش هویت مردم در تلاش است و این رویه با رویکردهای اسلامی و دینی هماهنگی دارد، ادامه داد: در قرن‌های گذشته با زندگی قبیله‌ای شاید چندان به هویت بخشی به شکل کنونی توجه نمی‌شد؛ اما امروز با تغییرات اساسی در سبک زندگی، ثبت احوال در شناخت هویت انسان‌ها تلاش می‌کند.

وی با عنوان این مطلب که با توجه به پیشرفت‌های مثبت در حوزه فناوری باید برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم توجه شود، اضافه کرد: تولید اسناد ثبتی و دیگر موارد باید روزآمد شود و با اجرای این طرح خدمات‌دهی به مردم منسجم‌تر انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک و کارت ملی هوشمند در کاهش جرم و بزهکاری‌های اجتماعی تأثیرگذار بوده و در کنار ثبت هویت، ثبت احوال برای تسهیل در خدمات‌دهی به اقشار مردم تأثیرگذار است.

خجسته‌پور تصریح کرد: شماره و کارت‌های هوشمند ملی در کشور در سال‌های گذشته سازماندهی و جعل اسناد هویتی هم‌وطنان به صفر نزدیک شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: در انتخابات دوم اسفند با توجه به خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در عمل امکان ندارد یک فرد دومرتبه بتواند رأی دهد و هوشمندی کارت ملی می‌تواند در برگزاری انتخابات‌های باشکوه‌تر تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در هوشمند سازی کارت ملی، سمنان از استان‌های موفق است، تصریح کرد: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی آر اقدام‌های مثبت اداره کل ثبت احوال استان سمنان است و ۹۹.۵ درصد ثبت این وقایع در استان به‌روز انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار