رشد منفی بارندگی‌ها در نود و سومین روز سال آبی جاری

تهران( پانا) - میزان بارندگی‌های کشور تا سومین روزدی ماه از سال آبی جاری(مهرماه۹۸ تا آخر شهریور۹۹) در حالی به رقم ۸۷.۶ میلیمتر رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال با بارش۹۳.۱ میلیمتر از رشد منفی ۶ درصدی برخودار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد منفی بارندگی‌ها در نود و سومین روز سال آبی جاری

میزان بارش‌های کشور در حالی در نودو سومین روز سال آبی جاری(مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور۹۹) رقم ۸۷.۶ میلیمتری را نشان می دهد که در مقایسه با میانگین دوره بلند مدت ۵۱ ساله (بابارش ۶۵.۴ میلیمتر) از رشد ۳۴ درصدی برخودار شده و این درحالی است که براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی سامانه جدید بارشی از امشب وارد کشور خواهد شد و انتظار می رود میزان بارش ها به مراتب افزایش یابد.

میزان بارش‌ها در حوضه آبریز دریای خزر به رقم ۱۳۴.۷ میلیمتر در روز سوم دی ماه رسید و بررسی‌ها نشان می‌دهد استان گیلان با دریافت ۴۰۹ میلیمتر بارندگی در جایگاه نخست پربارش ترین استان‌های این حوضه آبریز قرار دارد.

استان مازندران هم در روز سوم دی ماه ۲۹۶ میلیمتر بارندگی داشت و مقام دوم پربارش های حوضه آبریز دریای خزر را به خود اختصاص داد.

اکنون میزان بارش‌ها درحوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۱۵۸.۳ میلیمتراست و روند بارش‌های این حوضه آبریز نشان می‌دهد بیشترین میزان بارش در استان بوشهر با بارش ۲۲۴.۴ میلیمتر به ثبت رسیده که نسبت به سال آبی پارسال(۱۵۷.۶ میلیمتر) از رشد ۴۲.۴ درصدی برخوردار است.

همچنین میزان بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان تا سومین روز دی ماه درحالی به رقم ۵۳.۱ میلیمتر رسیدکه نسبت به دوره مشابه پارسال ۳.۹ میلیمتر بارندگی داشت و رشد یکهزار و ۲۶۱.۵ درصد را تجربه کرد.

استان هرمزگان نیز تا روز سوم دی ماه ۱۳۱.۳ میلیمتر بارندگی داشت، درحالی که این استان پارسال ۳۷.۶ میلیمتر بارندگی را ثبت کرد و مقایسه این ارقام رشد ۲۴۹.۲ میلیمتری بارندگی‌ها را نشان می‌دهد، روند بارندگی‌ها تاکنون بیشتر حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان را تحت تاثیر قرار داده است.

روند بارندگی ها در حوضه آبریز مرزی شرق نیز متفاوت با سال های گذشته است و این حوضه تا سومین روز دی ماه درحالی ۲۸.۶ میلیمتر بارندگی ثبت کرد که میزان این بارش ها نسبت به مدت مشابه پارسال که رقم ۱۱ میلیمتر بود، رشد ۱۶۰ میلیمتری را نشان می دهد و نسبت به میانگین دوره بلند مدت ۵۱ ساله، ۸۰درصد رشد بارندگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار