اجرای طرح سفیران سلامت در پاکدشت

پاکدشت (پانا) - طرح سفیران سلامت با هدف حفظ سلامت در عرصه زندگی روحی، روانی و جسمی دانش آموزان در مدارس شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح سفیران سلامت در پاکدشت

سعیده پیرحیاتی کارشناس مسئول پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از حضور بهداشت‌یاران مدارس تحت عنوان سفیران سلامت خبر داد و افزود: سفیر سلامت به معنای نماینده سلامت در مدرسه به شمار می روند سفیران سلامت باید حق سلامت را در مدرسه ادا کرده و مسائل مربوط به سلامت را به همکلاسی، معلمان، خانواده و شهروندان انتقال دهند و انجام تلاش وافر برای حفظ سلامت در عرصه روحی و روانی و جسمی بسیار حایز اهمیت بوده و یکی از بسترهای رسیدن به سلامت مستمر، کار پژوهشی در این عرصه است.

او در ادامه با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ‌سازی جامعه است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تشکیل‌دهنده نسل آینده‌اند و با توجه به برنامه‌های خاص فرهنگی در حوزه سلامت، باید نسبت به مسئله سلامت حساس بوده و این امر در اولویت برنامه‌هایشان قرار گیرد.

در ادامه مراسم محمد اسدی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت نیز در سخنانی بیان داشت: سفیران سلامت بایدپیام آوران فرهنگ پاکیزگی فردی و اجتماعی که از آموزه‌های مهم دین مبین اسلام است، درجامعه باشند تاسطح سلامت و پاکیزگی ارتقا یابد.

اسدی خود مراقبتی را از مهمترین اصول در فعالیت سفیران سلامت دانست و افزود: سفیران سلامت که ده تا پانزده درصد جمعیت دانش آموزی هر مدرسه را تشکیل می دهند، ابتدا باید خود نسبت به رعایت اصول بهداشت و پاکیزگی فردی و اجتماعی همت کرده و در ادامه دوستان و دیگر افراد را نیز به رعایت این اصول تشویق و ترغیب نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار