هفته جهانی ایدز با تعمیم آموزش و اطلاع رسانی برگزار شد

کرج (پانا) - دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه چالش ایدز همه ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی،روانی و بهداشتی در پی دارد و همچنان در حال گسترش است خواستار همراهی تمامی سیاستگزاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه در خصوص آموزش و اطلاع رسانی از اچ آی وی و ایدز شد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هفته جهانی ایدز با تعمیم  آموزش و اطلاع رسانی برگزار شد

حسین کریم به مناسبت هفته ی جهانی ایدز گفت:«آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اچ‌آی‌وی و ایدز یکی از استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از اچ‌آی‌وی و ایدز است، با این وجود تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال برای برجسته سازی موضوع و حساس کردن سیاستگزاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به موضوع اچ‌آی‌وی و ایدز و همراه کردن آنان برای پیشگیری از ایدز بسیار ضروری است. در این خصوص، تعیین بزرگداشت روز جهانی ایدز و تعمیم آن به ((هفته آموزش و اطلاع رسانی ایدز)) مد نظر قرار گرفته است.»

او افزود:«شعار امسال هفته آموزش و اطلاع رسانی ایدز با عنوان آگاهی و پیشگیری ، آزمایش و درمان " همه در یک کشتی نشسته ایم " بیانگر تعهد و همراهی تمامی افراد جامعه برای کنترل این بیماری بوده و نشان می دهد این بیماری برای قشر و گروه خاصی از جامعه نبوده و همه ما باید در کنترل آن سهیم باشیم.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پیامی در خصوص هفته جهانی ایدز این چنین بیان کرد:«چالش ایدز با همه ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی،روانی و بهداشتی که در پی دارد همچنان در حال گسترش است . پس ضروری است با حساسیت بیشتری به آگاه سازی عموم جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان و گروههای پرخطر توجه کنیم و در این راستا انتظار میرود همه ارگانها و سازمانها خصوصا رسانه های استانی و شبکه های اجتماعی و خبری خود را متعهد بدانند که با همکاری با حوزه سلامت به کنترل این بیماری چند بعدی کمک نمایند تا آگاه سازی جامعه در خصوص این بیماری به نحو مطلوب و موثر انجام گیرد. اگرچه در سالهای گذشته با برنامه های منسجمی مانند افزایش دسترسی مردم به آموزش ، مشاوره و تست سریع اچ آی وی در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاههای سلامت و نیز افزایش تعداد مراکز مشاوره شهری از دو مرکز مشاوره به چهار مرکز مشاوره و همچنین راه اندازی آزمایشگاه قطب اچ آی وی در حوزه بیماریابی و درمان و همچنین در حوزه کاهش آسیب، حمایت و .... توفیقات مهمی در زمینه کنترل اچ آی وی در استان وجود داشته اما به دلیل موقعیت خاص اجتماعی ، مهاجر پذیری ، تعدد فرهنگی ، مناطق حاشیه نشین، تراکم جمعیتی و سایر عوامل نیازمند همراهی و مساعدت همه مسئولین و آحاد جامعه برای کنترل بیماری هستیم.»

حسین کریم اظهار داشت:«خوشبختانه امروزه با رعایت اصول مشاوره، پیشگیری،تشخیص بموقع و درمانهای ضدرتروویروسی موجود ، این بیماری قابل کنترل بوده و افراد مبتلا به اچ آی وی می توانند زندگی طولانی ، سالم و بهینه ای داشته باشند. با تلاش همکاران در تمامی حوزه های دانشگاه علوم پزشکی البرز دسترسی همگانی به کلیه خدمات آموزش ، مشاوره ، تشخیص و درمان اچ آی وی با حفظ راز داری و به صورت کاملاً رایگان در استان فراهم گردیده است.باید بپذیریم پایان همه گیری ایدز یک رویای دست نیافتنی نیست. چنانکه در بعضی از کشورهای جهان کنترل و مهار همه گیری این بیماری به واقعیت پیوسته است . اکنون ما نیز در این گام نهاده ایم و در این راه دست به دست هم دهیم تا جامعه ای سالم و پر نشاط داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار