المپیادهای درون مدرسه‌ای در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه (پانا) - ششمین المپیادهای درون مدرسه‌ای آذربایجان‌غربی با حضور دانش آموزان مدارس ناحیه یک ارومیه و به همت معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
المپیادهای درون مدرسه‌ای در آذربایجان غربی آغاز شد

این آیین به صورت نمادین با اجرای ورزش صبحگاهی و روشن کردن مشعل این سری از المپیادها با حضور مسوولان استانی آموزش و پرورش ، مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه و دانش آموزان در سالن شهید رجایی ارومیه آغاز شد.

بهنام حیدری رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در آیین نمادین آغاز المپیادهای درون مدرسه ای استان در سالن شهید رجایی ارومیه اظهار داشت: دانش آموزانی فعال و شاد نیاز امروز جامعه است و کم تحرکی بزرگترین معضل زندگی ایرانی است.

وی اظهار داشت: لازم است تحرک کودکان و نوجوانان را بالا برده و روزانه با تشویق آنان به انجام حداقل ۳۰ دقیقه ورزش سلامتی آنان را تضمین کرد.

حیدری شعار المپیاد امسال را تحصیل، تذهیب و ورزش بیان کرد و گفت: ۲۴ درصد از دانش آموزان در حال تحصیل دارای اضافه وزن هستند که باید در این زمینه برنامه‌های ویژه داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در المپیاد درون مدرسه ای استانی اظهار داشت: المپیاد ورزشی گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باعث ارتقاء شخصیت دانش آموزان درمسائل اجتماعی می شود.

اشرف نجف آباد توسعه آمادگی جسمانی وارتقاءِ سلامت روحی، روانی ومهارتی دانش آموزان، ایجاد نشاط وشادابی در مدرسه، ترویج سیاست مدرسه محوری، افزایش مشارکت دانش آموزان و اولیاء وایجاد دوستی ازدیگر فواید این طرح می باشد.

رژه دانش آموزان،قرائت سوگندنامه، قرائت سرود، اجرای نرمش صبحگاهی و ورزش گروهی، اجرای حرکات نمایشی پرچم و استپ، پا و طناب زنی، شمشیرزنی، اجرای پلی بک و ایروبیک از برنامه‌های آغازین المپیادهای ورزشی استان بود.

دانش آموزان استان در قالب این المپیادها در رشته های فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، کشتی و سایر رشته های ورزشی آموزشگاهی باهم به رقابت می‌پردازند.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار نفر دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار مدرسه با بیش از ۲۵ هزار کلاس درس تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار