مانور زلزله قم امسال ششم آذرماه برگزار می شود

قم (پانا) - مدیر کل مدیریت بحران استان قم از اجرای مانور زلزله در ششم آذرماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله قم امسال ششم آذرماه برگزار می شود

صبح امروز جلسه هماهنگی مانور زلزله با حضور محسن اروجی مدیر کل مدیریت بحران، محمد مصباحی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر، ناصر حمزه ای معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، ابوالفضل پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی و رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم و عوامل اورژانس و آتش نشانی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پورمحمدیان ضمن اشاره به دستیابی استان قم به رتبه برتر در سطح کشور در زمینه برگزاری مانور زلزله در سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری نیز با هماهنگی که با سازمان مدیریت بحران استان قم صورت گرفته سعی داریم بهترین شکل از مانور را در 26 مدرسه قم برگزار نماییم.

سپس اروجی با تأکید بر اجرای مصوبات کارگروه کشوری مانور زلزله در وزارت کشور بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه های ذیربط نسبت به آموزش و تمهید مقدمات لازم برای برگزاری هر چه بهتر مانور زلزله در روز ششم آذرماه سال جاری اقدام کنند.

مدیر کل بحران استان قم با اشاره به لزوم آموزش دانش آموزان، مربیان، مدیران مدارس و اولیای دانش آموز خواستار عمومی شدن اجرای این مانور در سطح مدارس و استان شد و تصریح کرد: اجرای حرکات نمایشی که پیش از این در برنامه های مانور زلزله مرسوم بود در مانور جاری ممنوع است و از عوامل هلال احمر و آتش نشانی می خواهیم که به دقت موضوع را زیر نظر داشته باشند و از اجرای این حرکات جلوگیری کنند.

وی با اشاره به جمعیت 265 هزار نفری دانش آموزان اجرای این آموزش ها را در استان مطلوب خواند و گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها بتوانیم فرهنگ ایمن سازی و ایمن زندگی کردن را در جامعه درونی سازیم.

در ادامه حمزه ای با تأکید بر لزوم آموزش در مدارس بیان کرد: مدیریت بحران می تواند با استفاده از ظرفیت اردوگاه های مستقر در استان قم و استقبال دانش آموزان از آن، آموزش های ایمنی را نیز در این اردوگاه ها با استقرار تجهیزات مورد نیاز به عنوان یک برنامه آموزشی مهم اجرا کند.

سپس عوامل اورژانس و آتش نشانی و مسئولین نواحی و ادارات به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در خصوص اجرای این مانور در مدارس پرداختند.

یادآور می شود مانور زلزله که هر سال هشتم آذرماه در سطح مدارس کشور اجرا می شود، در سال جاری به خاطر تقارن به تعطیلات آخر هفته روز ششم آذرماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار