حذف قبض کاغذی ۳۱ هزار دفترچه به دانش‌آموزان چهارمحال وبختیاری هدیه داد

شهرکرد (پانا) - حذف قبض کاغذی برق در چهارمحال و بختیاری باعث شد، ۳۱ هزار دفترچه در بین دانش‌آموزان این استان توزیع شود.

کد مطلب: ۹۶۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حذف قبض کاغذی ۳۱ هزار دفترچه به  دانش‌آموزان چهارمحال وبختیاری هدیه داد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر در آیین توزیع قبض سبز تهیه دفترچه از محل صرفه‌جویی در حذف قبوض کاغذی گفت: این دفترچه‌ها در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت توزیع برق استان با تبلیغات فرهنگی بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

فرحناز قائدامینی افزود: هزینه این دفترچه‌ها از محل صرفه‌جویی ناشی از حذف قبض‌های کاغذی مصرف برق تامین می‌شود.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی به عنوان یکی از ارکان توسعه همه‌جانبه کشور افزود: این تفاهمنامه در راستای فرهنگ‌سازی و کاهش مصرف برق، افزایش الگوی صحیح مصرف بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها و نگهداشت و پاسداشت محیط زیست تهیه شده است.

۲۰۶ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان چهارمحال وبختیاری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت حذف قبض های کاغذی در حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌های صدور قبض گفت: در حوزه صنعت برق سالانه ۱۲ هزار درخت برای صدور قبض کاغذی بریده می‌شد که با حذف این کاغذها، هزینه‌ها کاهش و منابع طبیعی حفظ خواهد شد.

مجید فرحزاد افزود: از اول مردادماه امسال با همکاری آموزش و پرورش، رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی و آموزش از سوی شرکت برق به مشترکان، صدور قبض های کاغذی در استان حذف شده است.

وی گفت: در تابستان امسال نیز با همکاری مردم هیچ گونه خاموشی در سطح استان نداشتیم و تمام ۵۴ روزی که شرکت برق کشور به عنوان روزهای ویژه اعلام کرده بود، با همکاری و همراهی مردم استان تا ۶۰ مگاوات کاهش مصرف برق در استان اتفاق افتاد.

فرحزاد اظهار کرد: در روزهای سخت اعلام شده در تابستان امسال از سوی وزارت نیرو، این استان در محدوده سبز قرار داشت.

۳۶۵ هزار و ۳۳۳ مشترک در بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی، روشنایی معابر و سایر مصارف چهارمحال و بختیاری برق مصرف می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار