مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی : بر طبق سند تحول بنیادین مدرسه باید به عنوان یک نهاد فرهنگی و تربیتی مطرح شود

مشهد(پانا)-با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرزانه امام جمعه موقت مشهد مقدس، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از روحانیون حوزه علمیه خراسان آیین اقامه اولین نماز مدارس استان در سال تحصیلی 99-98 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در دبیرستان دخترانه شاهد فاطمیه (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی :  بر طبق سند تحول بنیادین مدرسه باید به عنوان یک نهاد فرهنگی و تربیتی مطرح شود

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: ماه مهر زادروز تولد مدارس است و امسال ماه مهر با شور و عشق حسینی همراه شده و حال و هوای خاصی به مدارس داده است.

وی افزود: رسالت ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و این سند برگرفته از تعالیم و آموزه های قرآنی، احادیث و سیره اهل بیت (ع) است و در همین راستا پرداختن به مراسم و مناسک اسلامی جزو اولویت های اصلی آموزش و پرورش می باشد.

خدابنده تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین مدارس باید از آموزش صرف و حافظه محوری فاصله گرفته و مدرسه به عنوان یک نهاد فرهنگی و تربیتی مطرح شود و برای اینکه کار فرهنگی و تربیتی در مدرسه به ثمر برسد مشارکت همه ارکان تعلیم و تربیت ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در بسیاری از برنامه های فرهنگی و پرورشی در سطح کشور پیشتاز است و رتبه های بسیاری را نیز بدست آورده است.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین تربیت باید تمام ساحتی باشد و انسان در همه ابعاد پرورش یابد و انسانی صالح، موحد و مومن به جامعه تحویل داده شود و هنگامی که دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه رسید قطعا جامعه نیز در همین راه قرار خواهد گرفت.

خدابنده خاطرنشان کرد: در تعلیم و تربیت تمام ساحتی یکی از اساسی ترین اولویت ها ساحت تربیت اخلاقی، اعتقادی و عبادی است و بسیاری از فعالیت های فرهنگی و تربیتی مدارس در این حوزه اجرا می شود و مسابقات قرآن، عترت و نماز و بسیاری از مسابقات و فعالیت های پرورشی و تربیتی از جمله توسعه و ترویج سیره نبوی، سیره رضوی، فرهنگ عاشورا، موضوع حجاب و عفاف و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس مورد توجه قرار می گیرد و در این بین یکی از مهمترین برنامه ها اقامه فریضه نماز جماعت در مدارس است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: نماز رکن اساسی و ستون دین است و اگر قرار است از آسیب های اجتماعی و فساد و فحشاء پیشگیری و جلوگیری نماییم حتما باید به فریضه نماز اهمیت دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: ارتباط، هم افزایی و تعامل بسیار خوبی میان آموزش و پرورش استان با حوزه علمیه خراسان وجود دارد و بیش از دو هزار روحانی به عنوان امام جماعت، اقامه نماز را در مدارس استان برعهده دارند و حضور روحانیون در طرح امین، طرح روشنا و حضور در مدارس و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی دانش آموزان زمینه ارتباط علماء و روحانیون را با دانش آموزان دو چندان خواهد کرد و موجب رشد تربیتی و اخلاقی آن ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار