مساجد پاتوق فرهنگی جوانان شود

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:باید با نگاهی نو به مساجد مساجد را به پاتوق فرهنگی جوانان تبدیل کنیم تا ناهنجاریهای مختلف اجتماعی در آن بررسی و محلی برای تحصیل علم شود.

کد مطلب: ۹۴۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مساجد پاتوق فرهنگی جوانان شود

آیت الله سید حسن عاملی در همایش روز جهانی مسجد در اردبیل اظهار داشت:نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:نماز جمعه ،جماعت و مسجداز عنایت خدواند متعال است ؛اگر مساجد خالی شود یعنی دین دچار تضعیف شده است ،ما برای حفظ حیاتی اجتماعی دین وظیفه داریم پس باید مساجد خالی نگذاریم .
مسجد جزو شعاعر دین است و باید حیات اسلامی را نشان دهد .

او با اشاره به اینکه مسجد باید پایگاهی برای حوزه های فرهنگی تربیتی شود افزود:باید با نگاهی نو به مساجد مساجد را به پاتوق فرهنگی جوانان تبدیل کنیم تا ناهنجاریهای مختلف اجتماعی در آن بررسی و محلی برای تحصیل علم شود

امام جمعه اردبیل با انتقاد از عدم برپایی نماز جماعت در برخی مساجد تصریح کرد:علمایی که نماز جماعت را برپا می کنند را باید تشویق مخصوص کرد زیرا اولین نشانه یک مسجد فعال برپایی نماز جماعت است و باید به قدری تبلیغات گسترده فرهنگی انجام که صفوف نماز به هم فشرده شود.
عاملی ابراز داشت : مساجد را محلی برای برپایی مراسم ختم نکنیم تا در برای کودکانمان این مکان مقدس چهره غم انگیز به خود بگیرد.

او تاکید کرد در مسجد علمای دین و هیات امنا ناهنجاری های اجتماعی شناسی را شناسی و برای حل معضلات آستین بالا بزنند و بایدکارهای امدادی همچون ایجاد صندوق قرض الحسنه کمک به تامین مسکن و ازوداج جوانان در مسجد رونق یابد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام اعصاب خورد کن ترین ابزاری است که چشم و هم چشمی را رواج می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار