دستورانی در جمع کارکنان آموزش و پرورش شاهرود:

کارآمدی آموزش و پرورش در گرو شفافیت و پاسخگویی است

سمنان (پانا) - شورای اداری مدیریت آموزش و پرورش شاهرود با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کارآمدی آموزش و پرورش در گرو شفافیت و پاسخگویی است

محمد دستورانی در شورای اداری مدیریت آموزش و پرورش شاهرود ضمن رضایت بخش خواندن فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگیان این شهرستان بر افزایش کیفیت آموزشی کلاس های درس تأکید و گفت: مدرسه جعبه اطلاعات ماست، با رمز گشایی از این اطلاعات می توانیم راه خود را اصلاح کنیم، پررنگ شدن نقش مؤسسات کنکور، که تنها به افزایش سطح علمی مخاطب خود اکتفا می کنند و به جنبه های دیگر تعلیم و تربیت همچون مهارت های لازم برای زندگی و سواد عاطفی، اخلاقی و ... بی توجه هستند؛ نشانه این است که می طلبد تلاش های خود را در بخش آموزش افزایش دهیم.

وی افزود: تمرکز اصلی آموزش و پرورش باید بر تعلیم و تربیت باشد. ما بنگاه اقتصادی نیستیم؛ و توسعه درآمدها و خدمات مختلف مانند خانه معلم ها، درمانگاه های فرهنگی وظیفه ما نیست، و در صورت تأمین اعتبارات لازم، تنها باید به کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت بیاندیشیم.

محمد دستورانی با اشاره به اینکه جامعه امروز به اخبار و نگرش منفی بیشتر تمایل دارد و آن را به سرعت منتشر می کند، تأکید کرد: سرمایه اجتماعی و کارآمدی آموزش و پرورش در گرو شفافیت، پاسخ گویی و رعایت حقوق شهروندی مردم است و باید تلاش کنیم با کارگروهی، هم فکری و گردش اطلاعات و الویت بندی نیازها به انتقادها پاسخ منطقی بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر اصلاح نگرش ها و ضرورت تقویت توانمندی های همکاران اشاره کرد و گفت: گام های بلند در آموزش و پرورش با تغییر نگرش اتفاق خواهد افتاد، شرایط سخت و تنگناها نباید ما را از کیفیت بخشی به کار و خودسازی غافل کند.

محمد دستورانی به مدارس غیر دولتی نیز اشاره کرد و گفت: مؤسسان این مراکز سه سال فرصت خواهند داشت انتظارات ما را در استاندارد سازی مدارس خود برآورده کنند و مدارس غیردولتی باید در هر سال حداقل برای اجرای 30 درصد از انتظارات آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند.

وی از تأسیس مرکز آموزش فرهنگیان شاهرود ویژه همکاران مشمول ماده 28 خبر داد و افزود: 1260 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات به شهرستان ها و مناطق اختصاص خواهیم داد.

سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در این جلسه بر نزدیک نمودن فاصله حوزه اداری و ستادی با مدارس تأکید کرده و گفت: هر چقدر این فاصله کمتر باشد طرح ها و برنامه های ما با نیازهای واقعی دانش آموزان هماهنگی بیشتری داشته و اشکالات آن کمتر خواهد بود.

معاون مدیرکل برقراری عدالت آموزشی را ضروری خوانده و گفت: "عدالت آموزشی امری سخت اما ممکن است، ما به نحوی باید برنامه ریزی کنیم که خانواده ها احساس کنند آموزش و پرورش فرصت رشد و تربیت مطلوب را برای کودکان آنها فراهم کرده است و برای نخبگان و استعدادها نیز زمینه شکوفایی را مهیا نموده است."

سید محمد موسوی حوزه عمرانی شاهرود را نیز رضایت بخش دانسته و خبرداد: تا پایان تیرماه دو پروژه سالن ورزشی اردوگاه شهید رجایی و سالن علی بن ابیطالب علیه السلام (در صورت رفع مشکلات جزئی) آماده بهره برداری خواهد شد ضمناً هم اکنون 5 پروژه فعال (در حال ساخت) و 5 پروژه در مرحله تهیه و زمین و نقشه را در دستورکار داریم.

وی از شورای اداری استان نیز خواست شرایط را برای دریافت تأییدیه نوسازی مدارس برای ادامه فعالیت مدارس غیردولتی تسهیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار