بخشداران از طریق شبکه‌های دهیاری، بر حوزه سلامت نظارت کنند

فومن (پانا) -معاون فرماندار فومن از بخشداران این شهرستان خواست از طریق شبکه‌های دهیاری و شوراها ، نظارت و اقدامات مناسب در حوزه سلامت شهروندان را انجام دهند.

کد مطلب: ۹۱۲۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بخشداران از طریق شبکه‌های دهیاری، بر حوزه سلامت نظارت کنند

حمید رضایی در نشست کارگروه سلامت، کارگروه پیشگیری از مسمومیت با قارچ های سمی و همچنین کمیته پیشگیری از مواد دخانی شهرستان فومن تاکید کرد: دستگاه‌های متولی هر حوزه باید مطالبات و نیازهای مردم را احصا و اولویت بندی و برای تخصیص اعتبار به فرمانداری به منظور طرح در کمیته برنامه ریزی ارسال کنند.
وی بر لزوم توجه به سلامت آب آشامیدنی در حوزه روستایی و شهری نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته با پیگیری نماینده ، اعتبارات خوبی در بحث توسعه شبکه آبرسانی، بهداشت و درمان و توسعه فضای ورزشی از سوی دولت اختصاص داده شده است.
وی از دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به خصوص دانشگاه‌ها که از اعضای کارگروه سلامت هستند نیز خواست در بحث آگاهی بخشی و آموزش گروه‌های مختلف در جامعه ، نقش آفرینی کنند و به تمامی اعضای کارگروه سلامت تأکید کرد که برنامه مدون برای سال 98 تهیه و براساس آن اقدام کنند.
رضایی با بیان اینکه در بحث بهداشت محیط و عرضه محصولات و مواد غذایی همواره باید نظارت ها استمرار داشته باشد، یادآور شد: دستگاه‌های متولی چه به صورت انفرادی و چه به صورت گشت های مشترک ، هم بر بهداشت محیط و بهداشت اماکن عرضه مواد غذایی و همچنین مواد غذایی نظارت جدی داشته باشند.
وی به در پیش بودن ماه رمضان و لزوم تشدید نظارت ها اشاره و اضافه کرد: در این ماه مبارک علاوه بر سایر مواد غذایی، رشته خوشکار و زولبیا بامیه، آش و هلیم و سایر فراورده‌های مخصوص این ماه عرضه می شود و باید نظارت ها در این بخش همچنان فعال باشد.
وی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی در پیاده روها سبب آلوده شدن آن‌ها می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه این کار به بهداشت و سلامت آسیب می زند، باعث سد معبر نیز شده و شهرداری فومن به عنوان متولی سد معبر باید به تکالیف قانونی خود عمل کند.
رضایی به خطر مسمومیت شهروندان با مصرف قارچ‌های سمی اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش باران رشد این قارچ‌ها افزایش داشته که نیازمند آگاهی رسانی و چاره اندیشی لازم جهت جلوگیری از مسمومیت شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار