المپیاد شایستگی محور هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد

راه یابی ۸ هنرجوی استان به مرحله کشوری

تبریز ( پانا ) - مسابقات المپیاد شایستگی محور هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با رقابت بین 130 هنرجو در مرحله استانی برگزار شد که 8 دانش آموز آذربایجان شرقی به مرحله کشوری راه یافتند.

کد مطلب: ۹۱۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد شایستگی محور هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد

عاشور اکرمی با حضور در محل اجرای مسابقات و بازدید از نحوه اجرای این مسابقات گفت: مرحله اول المپیاد شایستگی محور با رقابت بین دو هزار و 613 هنرجو در مرحله منطقه ای برگزار گردید.

معاون آموزش متوسطه استان ادامه داد: از این تعداد 1054 هنرجوی پسر و 1559 هنرجوی دخترشرکت کردند که در نهایت 130 هنرجو به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد 77 هنرجوی پسر و 53 هنرجوی دختر باهم به رقابت پرداختند.

وی افزود: در نهایت 8 هنرجو با نام های علی طاهری فتح آباد در رشته حسابداری از هنرستان حکمت ناحیه 4 تبریز، هادی معزز دررشته ساختمان از هنرستان باهنر ناحیه 1 ، امیر امامی در رشته مکانیک خودرو از هنرستان وحدت ناحیه 2 تبریز، محمد امین امیری در رشته تاسیسات مکانیک از هنرستان طالقانی ناحیه 4 تبریز ، فاطمه ناصری در رشته تربیت بدنی دختران از هنرستان استعداد نوین ناحیه 1 تبریز، رضا هادی مهترلو در رشته صنایع فلزی از هنرستان مفتح ناحیه 1 تبریز، فائزه امانی در رشته صنایع غذایی از هنرستان استاد شهریار ناحیه 1 تبریز و نوید مظلومی در رشته امور زراعی از هنرستان کشاورزی شهرستان مراغه به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه افزود: این آزمون در 8 رشته ( حسابداری ، ساختمان ، مکانیک خودرو ، تاسیسات مکانیکی ، تربیت بدنی دخترانه ، صنایع فلزی ، صنایع غذایی و امور زراعی ) و در 6 حوزه امتحانی (هنرستان های جابربن حیان ، سعی ناحیه سه ، شهید باهنر ، استاد شهریار، شهید مفتح ناحیه یک ، شهید طالقانی ناحیه چهار ) برگزار گردید .

عاشور اکرمی هدف از برگزاری مسابقات المپیاد شایستگی محور را در بین هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای ترویج و ایجاد نگرش حرفه ای در سطح ملی ، سنجش میزان کیفیت آموزش های تخصصی ارائه شده در سطح استان ، توسعه و تعالی رشته های مختلف شاخه فنی و حرفه ای ، توانمند سازی و مشارکت هنرجویان در سطوح مختلف ، تقویت شوق یادگیری و یاددهی برای تعالی هنرجویان و هنرآموزان ، آگاهی و شناخت جامعه در خصوص ظرفیت موجود در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای برای جذب هنرجویان دانش آموخته هنرستان ها در مشاغل مرتبط دانست.

وی افزود: همچنین توجه هنرجویان به اهمیت رعایت موارد ایمنی و زیست محیطی ، حل مساله های پیچیده و ترکیبی و انجام فعالیت های عملی با درجه بالایی از نزدیکی به دنیای واقعی ، ایجاد رقابت سازنده در میان هنر جویان و پرورش تفکر واگرا و اخلاق مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد .

شایان ذکر است مرحله کشوری این المپیاد به میزبانی استان خراسان رضوی در اواخر خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار