درخشش دختران با سطح کیفی بالا در سی و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری

مشهد (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا حضور پررنگ دختران با سطح بالای فعالیت هایشان در سی و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری را خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دختران با سطح کیفی بالا در سی و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری

محمد مسلمی پور، رئیس اداره فرهنگی هنری در ابتدا ازحضور پر رنگ سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا تشکر کرد و اظهار داشت: ما در مرحله آموزشگاهی بیش ازیک میلیون نفر شرکت کننده در استان داشتیم که در مرحله اداره این تعداد به سیصد هزار نفر کاسته شد و در مرحله مقدماتی استان به بیش از ده هزار نفر رسید که از این ده هزار نفر در حدود سه هزار و پانصد نفر منتخب شده به مرحله نهایی استانی راه یافته اند که این سه هزار و پانصد نفر شامل دانش آموزان شرکت کننده در بخش های مسابقات امروز و مسابقات دستی تجسمی هستند.

وی افزود: از منتخبین این مرحله هم که ازسوی تهران دعوت به عمل خواهد آمد که برای مرحله بعدی مسابقات به رقابت بپردازند. سال گذشته ما 203 دانش در این بخش داشتیم که بیشترین کاروان بود.

مسلمی پور گفت: امسال مدل مسابقات دچار تغییر شد که در هر تغییری هم آسیب هایی هست و هم نقاط قوت که هدف اصلی ما رسیدن به نقاط قوت این تغییر هست.

او ادامه داد: جشنواره امسال به صورت تجمیعی و کامل برگزار شد وگروه ها در مرحله مقدماتی انتخاب شده وبا سطح کیفی بالایی به مرحله نهایی راه پیدا کردند. تقریبا سطح کارها در این مرحله در سطح مسابقات کشوری بود و خب این می تواند از نقاط قوت کار باشد.

محمد مسلمی پور گفت: حضور دانش آموزان شهرستانی در سه روز در دو بخش دختران و پسران که به هرحال هم اردویی برای دانش آموزان محسوب می شد و هم موقعیتی برای امور تربیتی به شمار می رفت و به مسابقات فرهنگی هنری ختم شد نیز یکی دیگر از نقاط قوت جشنواره امسال بود.

وی افزود: حضور داوران از تهران تا حدودی از حواشی کار ما کاست و همچنین کلاس هایی که این داوران برای همکاران ما برگزار کردند و بحث های فنی مطرح شده بسیار مفید واقع شدند.

اوادامه داد: چیزی که در این دوره از مسابقات فرهنگی هنری ترجیح می دادیم پر رنگ تر شود که متاسفانه باز هم به طور کامل محقق نشد حضور پررنگ تری از دانش آموزان شهرستانی بود و به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم هدیه ای تهیه کنیم و مجبور شدیم از آن ها نیز فقط تقدیر به عمل آورده و لوح های آن ها را برایشان ارسال کردیم .

وی اظهار نمود: اگر بتوانیم در دوره های بعدی به این قضیه توجه بیشتری کرده و بحث های جنبی را نیز برای این مسابقات قرار دهیم فکر میکنم بخش هایی تکمیل تر خواهند شد.

مسلمی پور گفت: مهم تر از همه حضور پر رنگ دختران ما و کیفت بالای کار دختران نسبت به پسران در این دوره مشاهده شد و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: مسابقات با این سبک برگزاری که دانش آموزان و اولیای آنها قادر به دیدن برنامه ها هستند قطعا میتواند به تشویق دانش آموزان دیگر برای شرکت در دوره های بعدی مسابقات شود. بحث اهدای جوایز در تشویق و ایجاد ترغیب در دانش آموزان برای شرکت بی تاثیر نخواهد بود.

مسلمی پور ادامه داد: ایده ای که به دوستان صداسیما ابلاغ کردیم و قرار هست که از ایده استقبال شود تخصیص بخشی از تایم صداسیما به کارهای دانش آموزشی است که این مورد هم در ایجاد انگیزه در شرکت سایر دانش آموزان در بخش های مورد علاقه خود می شود.

وی افزود: تعدد رشته های مختلف در مسابقات فرهنگی هنری موجب می شود تا هر دانش آموزی در زمینه استعداد و علاقه ی خود ایفای نقش کند و این هم جز موارد ایجاد انگیزه برای شرکت کنندگان است .

مسلمی گفت: از دیگر موارد ایجاد انگیزه شرکت در مسابقات می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود همین که مرحله بعدی مسابقات در تهران برگزار می شود و علاوه بر آن چند جشنواره دیگر نیز در آتی برگزار خواهد شد گه با داوران کشوری از گروه های منتخب انتخاب کرده و آن ها را به ایفای نقش در جشنواره دیگر استان ها مثل کرمان دعوت میکنیم.

او گفت: انشاالله دردوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه در دو بخش دختران و پسران مسابقات هنرهای دستی تجسمی، رسانه و فضای مجازی، ادبی و تک نوازی ها را در اردوگاه ثامن الحجج در خدمت دانش آموزان شرکت کندده در این بخش ها هستیم. و تقریبا تعداد 1200 دانش آموز را در دو روز پذیرایی میکنیم که آن بخش نیز بسیار حائز اهیت است.

که انشاالله در آن بخش نیز حتما در خدمت شما خواهیم بود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار