دانشجوی دانشگاه تهران عضو باند جعل مدرک در یونان

تهران (پانا) - دانشجوی دانشگاه تهران بود و در رشته هنر تحصیل می‌کرد، اما آشنایی با یک زن آلمانی در فضای مجازی او را گرفتار باند جعل کرد و تبدیل به یک خلافکار شد.

کد مطلب: ۹۰۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشجوی دانشگاه تهران عضو باند جعل مدرک در یونان

به گزارش روزنامه شهروند، مجتبی ٢٨ ساله، پسر هنرمندی است که در عرض چند ماه توانست ثروت زیادی را به دست آورد. او پس از آشنایی با یک باند جاعل در خارج از کشور، مدارک تحصیلی جعلی را در ایران تحویل می‌گرفت و به مشتریان می‌فروخت. مجتبی توانست از این طریق روزی ٥‌میلیون تومان پول به جیب بزند. پسر نقاشی که می‌گوید بیشتر این درآمد را خرج نامزدش می‌کرده و مرتب برای او هدیه‌های گرانقیمت می‌خریده است. مجتبی حالا تنها عضو این باند بزرگ خارجی در ایران است که از سوی پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شده است. او درحالی دستگیر شده که در این مدت روش جعل مدرک تحصیلی را آموزش می‌دیده و این اواخر توانسته بود خودش هم چند مدرک دانشگاهی جعل کند و بفروشد. مجتبی می‌گوید اگر دستگیر نمی‌شد، می‌توانست بعدها برای خودش کار کند و به یک جاعل حرفه‌ای تبدیل شود. ماجرای زندگی‌اش را روایت کرد:

چی شد که وارد این باند شدی؟
چند وقت پیش از طریق تلگرام با دختری به نام «رشا» در آلمان آشنا شدم. من با این دختر مرتب صحبت می‌کردم و ارتباط داشتیم که از طریق او مردی ایرانی به نام نیما را شناختم. نیما در آلمان عضو باند جعل مدرک دانشگاهی بود و به من گفت اگر برای تیم آنها کار کنم، پول خوبی به دست می‌آورم. من هم وقتی میزان درآمد را شنیدم، وسوسه شدم و قبول کردم. نیما هم مرا با سردسته تیم که در یونان زندگی می‌کرد، آشنا کرد، همین شد که من عضو این تیم شدم.

شگرد کارتان چطور بود؟
من تنها عضو این تیم بودم که در ایران زندگی می‌کند. از طریق چت با سردسته باند و نیما در ارتباط بودم. آنها مدارک دانشگاهی در مقاطع مختلف را جعل می‌کردند، خودشان هم مشتریان را در ایران پیدا کرده و انتخاب می‌کردند، بعد رابط آنها با من در ایران قرار می‌گذاشت و مدارک را تحویلم می‌داد، آدرس مشتری را هم به من می‌داد و مدرک را به مشتری تحویل می‌دادم، ولی نه رابط را می‌شناختم و نه مشتری را.

معمولا چه مشتریانی این مدارک را می‌خریدند؟
معمولا خیلی پولدار بودند و از هرکس هم به میزان وضع مالی‌اش پول می‌گرفتند. بیشتر آنها هم قصد مهاجرت داشتند و این مدارک را برای مهاجرت می‌خریدند. در کل نمی‌دانستم اعضای باند چطور این مشتریان را پیدا می‌کردند، من فقط مدارک را تحویل می‌دادم.

چقدر پول گیرت می‌آمد؟
اوایل بابت هر فروش دستمزد می‌گرفتم، ولی بعدا درآمدم ثابت شد. روزی ٢ تا ٥‌میلیون تومان درآمد داشتم.

چند وقت است که کار می‌کنی؟
حدودا ٤، ٥ ماه است که کار می‌کنم.

پس باید پول خوبی در این مدت گیرت آمده باشد؟
بله. درآمدم خیلی بالا بود.

با این پول چه کار کردی؟
همه را خرج کردم، البته نامزدی دارم و به خاطر علاقه زیادم به او بیشتر این پول را خرج او می‌کردم و برایش هدیه‌های گرانقیمت می‌خریدم.

خودت هم مدرک دانشگاهی جعل می‌کردی؟
در این مدت تحت آموزش هم بودم، چون هنرمند هستم، خیلی زود توانستم کار را یاد بگیرم و اتفاقا چند مدرک دانشگاهی هم جعل کردم. داشتم در این کار حرفه‌ای می‌شدم و می‌خواستم برای خودم کار کنم که شناسایی و دستگیر شدم.

چه هنری داری؟
من دانشجوی رشته هنر در دانشگاه تهران بودم. نقاش هستم و به صورت حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهم.

چرا رفتی سراغ خلاف؟
وسوسه شدم. اتفاقا وضع مالی بدی هم نداشتم، پدرم پزشک بود، اما فوت کرده، مادرم هم استاد دانشگاه است، خودم هم یک خانه دارم، اما طمع پول باعث شد سراغ این کار بروم.

فکر نمی‌کردی دستگیر شوی؟
نه اصلا، چون اعضای اصلی این تیم در خارج از کشور یعنی آلمان و یونان بودند، اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که شناسایی و دستگیر شوم.

سابقه نداری؟
نه اصلا. اولین بار است که دستگیر می‌شوم. هیچ‌وقت هم اهل هیچ خلافی نبودم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار