در ایام نوروز و از طرف آستان مقدس حضرت معصومه صورت می گیرد:

اسکان 11 هزار نفر در زائر سرای کوثر حرم

قم (پانا)- معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) از اسکان 11 هزار نفری زائران در زائرسرای کوثر حرم حضرت معصومه و در نوروز 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اسکان 11 هزار نفر در زائر سرای کوثر حرم

هادی محمود نژاد معاون اجرایی حرم حضرت معصومه سلام الله علیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن حضرت خدیجه کتابخانه حرم مطهر برگزار شد ضمن تبریک اعیاد پیش رو خدمات به زائرین و مجاورین را در آستانه سال نو در 3 حوزه خدمات به زائر، خدمات فرهنگی و خدمات فنی و مهندسی دانست و اظهار کرد: همه امکانات برای خدمت رسانی مناسب و تکریم زائرین کریمه اهل بیت بسیج شده تا با توجه به پیش بینی حجم زائرین امسال بتوانیم به نحو احسن خدمت رسانی نماییم.

وی ضمن اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی حرم مطهر در سال جاری از جمله شبستان حضرت فاطمه زهرا عرصه آن را 1200 متر خواند و تصریح کرد: شبستان حضرت علی نیز در مجاورت همین شبستان با عرصه ای در حدود 6000 متر و از منابع مردمی و خیرین ساخته خواهد شد.

محمود نژاد در زمینه خدمات فرهنگی به زائرین گفت: صحن جواد الائمه برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائرین تمهید شد است، همچنین با توجه به وجود پارکینگی که در مجاورت صحن فاطمی وجود داشت پله های نامناسب آن به پله های برقی تبدیل شده است که تا قبل از نوروز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت ساخت شبستان حضرت علی این شبستان با عرصه ای حدود 6000 هزار متر ساخته خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از زائر سرای کوثر یادآور شد: در ایام نوروز روزانه بیش از 11 هزار نفر اقامت و پذیرایی در این زائر سرا پیش بینی شده که امیدواریم با افتتاح فاز دوم زائر سرا در سال 98 بتوانیم به زائرین بیشتری خدمت رسانی داشته باشیم.

محمود نژاد در خصوص روش اعطای غذای تبرکی حضرتی به زائرین و مجاورین بیان کرد: 2 روش برای پخش غذای تبرکی حضرتی وجود دارد که یکی از آنها شناسایی توسط افراد ناشناس و روش دوم ثبت نام و قرعه کشی از طریق ربات های شبکه های مجازی می باشد.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح جامع حرم حضرت معصومه گفت: امیدواریم این طرح که اولین طرح جامع اعتاب مقدسه در جهان اسلام است به زودی به سرانجام برسد.

وی در پایان از همکاری همه دستگاه های اجرایی استان از جمله استانداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما و سایر نهادهای ذیربط قدردانی کرد و خواستار ورود همه دستگاه ها برای خدمت رسانی هر چه مطلوب تر به زائرین شهر کریمه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار