مدیر آموزش و پرورش بجنورد:

موزه کلاس دبیرستان ماندگار سمیه به بهره برداری رسید

بجنورد (پانا) -مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از افتتاح موزه کلاس دبیرستان ماندگار سمیه در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
موزه کلاس دبیرستان ماندگار سمیه به بهره برداری رسید

موزه کلاس دبیرستان ماندگار سمیه با حضور مسئولین آموزش و پرورش بجنورد و مسئولین استانی و شهرستانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در بجنورد افتتاح شد.

محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: این موزه کلاس که از نیمه دوم سال 97 تجهیز و تکمیل آن در دستور کار بود در بهمن ماه تکمیل شد و امروز در دبیرستان ماندگار سمیه از دبیرستان های قدیمی شهرستان بجنورد و استان خرسان شمالی به بهره برداری رسید.

وی افزود: این موزه کلاس که با هدف آشنایی دانش آموزان با تاریخ آموزش و پرورش شهرستان بجنورد راه اندازی شده، دارای بیش از 50 ابزار آموزشی و کتاب و بیش از 150 عکس از تصاویر و اسناد تاریخی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تصریح کرد: دانش آموزان با حضور در این کلاس دروس تاریخ و علوم اجتماعی را در محیطی تاریخی و فرهنگی فرا می گیرند، که این محیط یادگیری این موضوعات را برای آن‌ها جذاب تر خواهد کرد.

اسدی آشنا سازی دانش آموزان با تاریخ و میراث فرهنگی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ صیانت از آثار تاریخی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: شهرستان بجنورد تاریخ و فرهنگی های بومی و محلی زیادی دارد که باید از این استعداد بومی در جهت تقویت فرهنگی این شهرستان و معرفی آن در سطوح ملی و بین المللی بهره گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: موزه کلاس دبیرستان سمیه راهی باشد تا بتوان با حمایت برخی نهادها و همچنین همکاری مردمی، راه اندازی موزه ای با محوریت آموزش و پرورش را در شهرستان بجنورد عملیاتی و اجرایی نمود.

همچنین در این مراسم سید احسان سیدی زاده، از فرهنگیان بازنشسته شهرستان بجنورد تعدادی تصاویر و کتب قدیمی را به موزه کلاس دبیرستان ماندگار سیمه اهدا کرد.

گفتنی است موزه کلاس دبیرستان ماندگار سمیه به همت عوامل اداری و آموزشی دبیرستان سمیه، روابط عمومی و معاونت پشتیبانی و آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تجهیز و تکمیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار