وسعت دریاچه ارومیه 420 کیلومترمربع افزایش یافت

ارومیه(پانا)-نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۲۷۶ کیلومترمربع بوده که در مقایسته با مشابه سال گذشته ۴۲۰ کیلومتر افزایش وسعت دارد.

کد مطلب: ۸۹۳۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
وسعت دریاچه ارومیه 420 کیلومترمربع افزایش یافت

فرهاد سرخوش امروزدر رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۴ است که نسبت به سال گذشته ۳۶ سانتی‌متر افزایش تراز داشته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۲۷۶ کیلومترمربع بوده که در مقایسته با مشابه سال گذشته ۴۲۰ کیلومتر افزایش وسعت دارد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی حجم آب دریاچه ارومیه را یک میلیارد و و ۹۹۰ میلیون متر مکعب دانست و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۷۴۰ میلیون متر مکعب افزایش حجم داشته است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون دریاچه ارومیه در حال افزایش تراز، وسعت و حجم است که امیدوارکننده بوده و امید است که امسال با اجرای پروژه‌هایی مانند انتقال آب از سد سیلوه، شاهد احیای تدریجی دریاچه ارومیه باشیم.

سرخوش با اشاره به اینکه برنامه زمان‌بندی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان سال آینده است اظهار کرد: هم‌اکنون این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار