برگزاری محفل انس با قرآن کریم در فاروج

فاروج(پانا)- به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران محفل انس با قرآن در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) با حضور مشتاقان و علاقمندان به این کتاب الهی درشهرستان فاروج برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در فاروج

امام جمعه شهرستان فاروج در این محفل معنوی با گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نگین و خاتم همه پیامبران حضرت محمد (ص) بودند که در سن چهل سالگی به پیامبری برگزیده شدند و در طول 23 سال کتاب قرآن مجید که مکمل تمام کتب پیشین بود بر ایشان نازل گردید.

نایبعلی نوروزی افزود: این کتاب قرآن، سخن خداست و اگر می خواهید با خدا صحبت کنید باید قرآن بخوانید.

وی با اشاره به فضیلت های سوره حمد اظهار داشت: در تمام سوره های قرآن مجید فقط یک سوره به زبان بندگان نازل شده و آن سوره حمد یا فاتحة الکتاب است که سراسر مناجات و دعاست و با سپاس و تشکر از خداوند متعال آغاز می گردد و در ادامه از خداوند متعال می خواهیم که ما را از بت پرستی و شیطان پرستا بدور کرده و به به راه راست هدایت نماید.

نوروزی با بیان اینکه همه خدمتگزار قرآن هستیم و خداوند ان شاء الله توفیق خدمت بیشتری به ما عنایت کند گفت: ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان محافل قرآنی، درخواست می شود که در جهت گسترش فرهنگ قرآنی، جلسات انس با قرآن را در مدارس برگزار نمایند تا تعداد زیادی از جوانان از آن بهره مند و به مراکز قرآنی امثال جامعة القرآن الکریم و مهدهای قرآنی هدایت شوند.

حجت الاسلام ابراهیم شوشتری نیز در این محفل معنوی گفت: قاریان، حافظان و حاملان قرآن کریم، نور چشمان حضرت رسول اکرم (ص) هستند.

وی با اشاره به اینکه فضیلیت ترین کتاب، کتاب قرآن کریم است افزود: اگر می خواهیم قرآن را مایه عزت خود در بین مردم قرار دهیم باید با کمک خداوند متعال خود را به قرآن مزین کنیم و همچنین این عزت مندی باید با دوستی و محبت به اهل بیت (ع) همراه باشد.

امام جماعت مسجد آل یاسین شهرستان فاروج با بیان روایتی از امام جعفر صادق (ع) اجر و پاداش اهل قرآن کریم را بسیار ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: الگوی همه ما باید افکار و رفتار حضرت فاطمه زهراء (س) باشد چرا که ایشان هر کاری را که انجام می داد در راه خدا و برای جلب رضایت خدا بود.

قرائت قرآن توسط اسماعیل نیک فهم از قاریان برتر کشور، اجرای برنامه حفظ توسط حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هادی اسماعیل زاده، قرائت قرآن توسط قاری نوجوان و ممتاز استانی احمد رضا دبدبه و حجت الاسلام علی دارشی امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) شهرستان فاروج، اهدای تندیس به نفرات منتخب مسابقات حفظ بین شعب جامعة القرآن الکریم استان های رضوی و شمالی خانم ها زیبا بشیری رتبه اول حفظ کل قرآن مجید، محدثه نظام دوست رتبه دوم 10 جزء، آذر فراهی رتبه سوم 10 جزء، فرشته عصمتی رتبه دوم حفظ و در بخش زیر 16 سال ابوالفضل انصاری و اسماء متینی رتبه اول یک جزء، محمدرضا نعیمی رتبه اول جزء 30، زهرا شریعتی نژاد رتبه دوم و یوسف متدین رتبه سوم یک جزء و اهدای هدایای نقدی به منتخبین سوالات قرآنی ریحانه زمانی نوروزی، فاطمه راشدی، آمنه عدالت، سوسن محمد پور، ابوالفضل محمد زاده، سید امیرعلی طاهری، مهدی جاویدی و ضیافت شام از دیگر برنامه های این محفل انس با قرآن کریم بود.

در این محفل معنوی حجج اسلام حیدرعلی وطنخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی، قربانعلی فدایی رئیس حوزه علمیه محمودیه، هادی رنجبر امام جماعت مسجد امام رضا(ع)، مجتبی حسین پوران شهردار، اعضای شورای هیئات مذهبی، احسان افتخاری سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت، لیلا دهقان مدیر جامعة القرآن الکریم به همراه اعضاء، غلامعلی نورانی کارشناس اداری مالی و پری همتی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج حضور داشتند.

در برگزاری این محفل معنوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شهرستان، هیات امنای مسجد موسی بن جعفر (ع) و ستاد برگزاری دهه فجر شهرستان همکاری و مشارکت داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار