رئیس جمهوری وارد مجلس شد

تهران(پانا) - حسن روحانی، رئیس جمهوری برای دفاع از سید نمکی ، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دقایقی پیش وارد مجلس شورای اسلامی شد.

کد مطلب: ۸۹۱۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جمهوری وارد مجلس شد

علی مطهری ، نایب رئیس مجلس، رئیس‌جمهوری را در بدو ورود همراهی کرد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، محمود واعظی، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز همراه رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی آمدند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس در جلسه رای اعتماد دو موافق و دو مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان هر کدام به مدت 15 دقیقه صحبت می‌کنند، البته نمایندگان موافق و مخالف می‌توانند نیم یا تمام وقت خود را به نماینده دیگری بدهند.

‌وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان 30 دقیقه فرصت ارائه برنامه‌های خود را دارد و رئیس‌جمهوری می‌تواند به مدت یک ساعت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

سعید نمکی پس از استعفای سید حسن قاضی‌‌زاده هاشمی از وزارت بهداشت با حکم ‏رئیس‌جمهوری به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب و سرانجام در هشتم بهمن 97 از طرف حسن روحانی به عنوان وزیر ‏پیشنهادی بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

او برنامه‌های خود را برای وزارت بهداشت در 11 فصل و پنج محور تقدیم ‏مجلس کرد، نمکی در این برنامه 6 اصل پاسخگویی، مسئولیت پذیری، شفافیت، عدالت، مشارکت همه جانبه و تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد را به ‏عنوان اصول بنیادین خود برای تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام و برنامه 5 ساله ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی معرفی کرده ‏است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار