فرماندار شهرری: ادارات با هم‌افزایی در جهت تسهیل‌گری اهداف سواد‌آموزی تلاش کنند

شهرری(پانا) - فرماندار ویژه ری در جلسه پشتیبانی نهضت سواد‌آموزی شهرستان گفت : مسئله سواد و آموزش امروز یکی از مولفه های مهم  توسعه و پیشرفت ورفاه اجتماعی  است .

کد مطلب: ۸۸۷۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شهرری: ادارات با هم‌افزایی در جهت تسهیل‌گری اهداف سواد‌آموزی تلاش کنند

جمالی پور اظهارکرد : دانش و آموزش دو مقوله‌ای هستند که می‌توانند توسعه در کشور را متحول سازند و جامعه ای که سواد در آن معنا نداشته باشد با یک چالش جدی روبرو است و همواره مورد هجوم دشمنان قرار می گیرد.

او ادامه داد : اکثر کشور های جهان سرمایه گذاری آموزشی در همه حوزه ها را بعنوان یک اصل قبول دارند زیرا جامعه‌ای که بی‌سوادی در آن بعنوان یک امر عادی پذیرفته شده باشد ، بخش عظیمی از عناصر مهمش دچار معضلات اجتماعی می شود.

جمالی‌پور با تاکید بر اینکه خواندن و نوشتن در سواد آموزی کافی نیست ، گفت: علم بستری است برای کسب جایگاه اجتماعی و فرهنگی و... تا فرد به راحتی بتواند همکاری با سازمان های اجتماعی و دستگاه های خدمات رسان را در رشد کسب و کار خود داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود : مدیران و مسوولان دستگاه‌ها و ادارات در این جلسات باید با همفکری از ظرفیت‌های شهرستان استفاده کنند چون تمامی مجموعه ها مکمل هم هستند که در راستای اهداف دولت و نظام امور جامعه را پیش می برند.

او متذکر شد: ما معتقدیم هر چه دانش افزایی رشد پیدا کند بینایی یک فرد نسبت به اجتماع و مسائل پیرامون وسعت می یابد و به محاسبات دقیقی دست خواهد یافت ، لذا باید به هر نوعی تشویق داشته باشیم ما باید بتوانیم حتی یک نفر از افراد خانواده را پای کار آوریم تا آموزش‌ها در منزل نیز انجام شود و در همین زمینه حقوق و مزایایی که برای یک معلم در کلاس داشتیم، به آنان واگذار کنیم.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار