مدیر سایت خبری مجله کارتون: اکران شهری آثار هنری، چالشهای شهری را مرتفع میکنند

تهران (پانا) - مدیر سایت خبری مجله کارتون معتقد است، جشنواره جهانی کارتون جامعه ایمن یکی از جشنواره برند کشور در زمینه کارتون است.

کد مطلب: ۸۸۳۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سایت خبری مجله کارتون: اکران شهری آثار هنری، چالشهای شهری را مرتفع میکنند

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره جهانی کارتون جامعه ایمن، عباس ناصری لبا بیان این مطلب افزود: سال‌هاست به تمرکززدایی جشنواره‌ها از تهران اعتقاد دارم در همین خصوص برگزاری جشنواره جهانی کارتون در شهری غیر از پایتخت بسیار مبارک است و نویدبخش اتفاقات بهتری برای جشنوارهها در شهرستان‌ها است.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با بیان اینکه هنرمندان مشهدی در بسیاری از رشته‌ها جهانی هستند، ادامه داد: اقدامات مسئولین فهیم شهری مشهد را با شتاب رو به جلو برده است. این اقدامات مثال‌زدنی برای دیگر شهرها حسرت برانگیز است.
این کارتونیست برجسته کشور به نقش آموزشی کارتون در مفاهیم شهری اشاره و تصریح کرد: هنر به طور کل همواره زیرلایه‌های مسائل را موشکافانه به چالش کشیده اما در این بین کاریکاتور هنری است که بهخاطر بی‌مرز بودن، همه‌فهم بودن ، سادگی و سرعت در انتقال این مفاهیم آموزشی قطعا کار آمدتر از هر رشته هنری دیگری است.
رئیس خانه کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی افزود: کاریکاتور با زبانی بین‌المللی می‌تواند محتوای یک مقاله چند صفحه‌ای را در یک لحظه به بیننده خود برساند.
وی توسعه فرهنگی جامعه را درگرو حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف و متولیان فرهنگی است.
ناصری عمومی شدن و اکران آثار هنری را در بالارفتن دانش شهروندی مردم مفید عنوان کرد و یادآور شد:متولیان برگزاری نمایشگاه‌ها اغلب به افتتاح و اختتام یک نمایشگاه فکر میکنند برای همین با پایان اختتامیه آثار بایگانی شده و خاک می‌خورند اما اگر همین آثار منتخب در طی یکسال در کوچه پس کوچه‌های شهر به نمایش در آیند و مردم جنوب و شمال و مرکز و حاشیه شهر آن را ببینند بسیار از چالش‌های شهری ما مرتفع خواهند شد.

گفتنی است اختتامیه دومین جشنواره جهانی کارتون «جامعه ایمن» با موضوعاتی چون «حمل ونقل پاک و ایمن»، «آسیبهای اجتماعی، سلامت روح و روان»، «مسائل زیست محیطی، حفظ و احیاء محیط زیست»، «فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ایمنی جامعه»، «ایمنی معلولین، سالخوردگان و کودکان در شهرها» و «زلزله» 24 دی سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار