رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش رودان:

93.2 درصد از جمعیت رودان باسواد هستند

هرمزگان(پانا) - رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش رودان گفت: نرخ باسوادی جامعه هدف سوادآموزی (10 تا 49 سال) در این شهرستان را 93 و دو دهم درصد است.

کد مطلب: ۸۸۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
93.2 درصد از جمعیت رودان باسواد هستند

محمد نجفی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان عنوان کرد: یکی از راهکار های مهم، نیاز به عزم ملی است، تمام دستگاه های دولتی، غیر دولتی و مردم باید عزم جهادی داشته باشند و به آموزش و پرورش کمک کنند که رسالت خود را انجام دهند.

وی افزود: در روز اول هفته سواد آموزی نشستی صمیمی با اهالی رسانه برگزار شد که آنچه در اداره سواد آموزی اتفاق افتاده است را انعکاس دهند و در روز دوم، مسابقات کتابخوانی در بین نوسوادان و سواد آموزان در کلاس های سواد آموزی شهرستان برگزار شد.

نجفی با اشاره به دو هدف اصلی که در حرف های امام(ره) در خصوص نهضت سواد آموزی بیان کرد: هدف کوتاه مدت سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان ها، آموزش همگانی در خصوص خواندن و نوشتن و رفع محرومیت بی سوادی است و هدف بلند مدت آن ارتقا آموزش بزرگسالان ونوسوادان به عنوان فریضه دینی و شرعی در زمینه های گوناگون فرهنگی وابسته به فرهنگ مستقل است.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش رودان بیان کرد: در روز شنبه 8 دی در سالن شیخ طوسی از آموزش دهندگان سواد آموزی به مناسبت هفته سواد آموزی تجلیل می شود و همچنین برنامه های شاد و متنوع برای تلاشگران این عرصه به عمل می آوریم.

نجفی خاطرنشان کرد: به پاس زحمات ادارات بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، کمیته امداد، اداره بهزیستی، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری و دفتر امام جمعه که در جهت سواد آموزی و تسریع در این کار ما را همراهی کردند تشکر می کنم.

خبرنگار: فاطمه جاودان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار