مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: قوی ترین ابزار کاهش فقر در همه ابعاد " آموزش" است

تبریز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در آیین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی قوی ترین ابزار کاهش فقر در همه ابعاد را " آموزش" عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: قوی ترین ابزار کاهش فقر در همه ابعاد " آموزش" است

آئین بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی با حضور مسئولین ارشد استان آذربایجان شرقی صبح امروز دوشنبه 3 دی ماه در تالار فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد.

جعفر پاشایی گفت: « امروز اگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم مرهون تلاشهای عزیزان در دستگاه تعلیم و تربیت و سوادآموزی هستیم و در همین راستا در حوزه سوادآموزی هر نوع تلاش و فعالیتی پشتیبانی می شود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. »

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ابراز داشت: « در بین 164 کشور دنیا، ایران اسلامی به جهت ارتقا درصد باسوادی رتبه برتر جهان را کسب کرده است . »

وی با بیان اینکه برابر ارزیابی ها و اذعان صاحب نظران، آموزش پیش نیاز توسعه پایدار است، افزود: « عامل اصلی پرداختن به صلح و آرامش توجه به بحث آموزش است. »

پاشایی گفت: « ارتقاء درصد باسوادی کشور و ایجاد مراکز یادگیری محلی یک اصل مهم برای ما است و هنوز با میانگین درصد باسوادی کشور فاصله داریم و تلاش شبانه روزی برای تحقق امر سوادآموزی انجام می دهیم. »

وی توجه به آموزش، خواندن و نوشتن و ایجاد فرصت های برابر برای همه را از اهداف سازمان ملل عنوان کرد و افزود: « آموزش مانند دسترسی غذای مناسب و داشتن سرپناه حق همه کس در جامعه است. »

مدیرکل آموزش و پرورش استان قوی ترین ابزار کاهش فقر در همه ابعاد را آموزش دانست و بر آموزش پیش نیاز توسعه پایدار تاکید داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار