استاندارخراسان جنوبی:

بازارچه مرزی میل ۷۳ جزو فعال ترین بازارچه های مرزی کشور بوده است

درمیان (پانا) ـ استاندارخراسان جنوبی گفت: بازارچه مرزی میل ۷۳ در سال ۱۳۷۲ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران شروع به کار کرده و در سال های ۸۳ و ۸۴ جزو فعال ترین بازارچه های مرزی استان و کشور در حوزه صادرات بوده است.

کد مطلب: ۸۷۸۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه مرزی میل ۷۳ جزو فعال ترین بازارچه های مرزی کشور بوده است

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی به زیرساخت های ایجاد شده در این بازارچه اشاره کرد و ادامه داد: این بازارچه دارای ۶ هکتار زمین و ۵۵۰ متر مربع زیربنا است که تمامی زیرساخت های مورد نیاز اعم از ساختمان های اداری ، انبارها ، مخازن و... در آن ایجاد شده است.


مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه این بازارچه از سال ۱۳۹۳ به دلایل مختلف تعطیل شده است، ادامه داد: در راستای تامین معیشت و نیز فعال سازی تجارت مرزنشینان بااستفاده از دیپلماسی و رایزنی با مسئولین در کشور دوست و همسایه افغانستان به دنبال فعال سازی مجدد این بازارچه هستیم.


معتمدیان، به وجود کارخانه سیمان باقران در کنار این بازارچه اشاره کرد و اظهار داشت: کارخانه سیمان باقران با هدف صادرات سیمان به کشور افغانستان در کنار این بازارچه ایجاد شده که به دنبال استفاده بیش از پیش از ظرفیت این کارخانه برای افزایش صادرات هستیم.


استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه آماده افزایش میزان صادرات سیمان به افغانستان هستیم، ادامه داد: با توجه به درخواست های کشورهای منطقه رایزنی هایی که صورت خواهد گرفت به دنبال همکاری با بازارهای جدید در حوزه صادرات سیمان هستیم.


این گزارش حاکیست؛ استاندار خراسان جنوبی در راس هیاتی اقتصادی از بازارچه مرزی میل ۷۳ در شهرستان درمیان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و نیازمندی ها و نیز ظرفیت های این بازارچه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار