درخواست ابتکار از قوه قضاییه برای ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت

نهایی شدن لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت موجب حمایت و تأمین امنیت بیشتر خانواده‌ها می‌شود

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت یادآوری کرد این لایحه هم‌اکنون در دست قوه قضائیه است. او از این قوه خواست لایحه را هر چه سریعتر به دولت ارسال کند.

کد مطلب: ۸۷۷۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
درخواست ابتکار از قوه قضاییه برای ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع تدوین لایحه تامین امنیت زنان گفت: موضوع تأمین امنیت زنان از ابتدای کار دولت در دستور کار قرار گرفت و لایحه‌ای به همین منظور تدوین شد و اکنون این لایحه برای بررسی‌های بیشتر در اختیار قوه قضاییه قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد این معاونت موضوع رفع خشونت علیه زنان را پیگیری می‌کند. او گفت: انتظار ما از قوه قضاییه این است که هر چه سریعتر لایحه تأمین امنیت زنان به دولت بیاید تا مراحل نهایی آن سپری شود.

ابتکار ادامه داد: نهایی شدن لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت موجب حمایت و تأمین امنیت بیشتر خانواده‌ها می‌شود.

وی گفت: مسائل مربوط به زنان تنها مسئله ایران نیست. دنیا سال‌هاست روی برابری برنامه‌ریزی کرده تا زنان بتوانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضور پیدا کنند. در بسیاری از زمینه‌ها این فرصت‌های برابر محقق شده و این اتفاق مهمی است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با یادآوری تلاش‌های زیاد دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای حوزه زنان و خانواده گفت: برای موضوع خانواده چند راهبرد مشخص در قالب سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و بر اساس ماده ١٠٢ برنامه ششم توسعه به این معاونت ابلاغ شده است که برنامه‌ها در قالب این سیاست‌ها دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار