واکنش مطهری به تقطیع اظهاراتش در مورد «گرانی بنزین»

تهران (پانا) - نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به تقطیع اظهارات خود درباره گرانی بنزین و موافقت مردم با این مسئله واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۷۷۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش مطهری به تقطیع اظهاراتش در مورد «گرانی بنزین»

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تحریف و تقطیع اظهاراتش درباره «موافقت مردم با گرانی بنزین» در رسانه‌های مختلف و صداوسیما، تاکید کرد که این قبیل اقدامات تفاوت رسانه‌ها متعهد و غیر متعهد را نشان می‌دهد.

او در همین زمینه با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود، نوشت:

«در جلسه دانشگاه اصفهان به مناسبت شانزده آذر، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفتم به خاطر جلوگیری از قاچاق بنزین بهتر است بنزین دو نرخی شود، مثلا تا هشتاد لیتر در ماه هزار تومان و از آن بیشتر مبلغی بالاتر.

بعد گفتم حدس می‌زنم مردم هم موافق باشند چون به مصلحت کشور است.

اما برخی خبرگزاری‌های عوام فریب و فرصت‌طلب و نیز صداوسیما در برنامه حالا خورشید خبر را از قول من به این صورت منتشر کردند: "حدس می‌زنم مردم موافق افزایش قیمت بنزین هستند."

اینجاست که فرق یک رسانه متعهد با یک رسانه غیر متعهد آشکار می‌شود.»

بر اساس این گزارش، روز گذشته، خبرگزاری تسنیم با همراهی چند رسانه همسوی دیگر به نقل از علی مطهری خبر از «موافقت مردم با گرانی بنزین» دادند که در بخش‌های مختلف خبری صداوسیما و برنامه حالا خورشید بازتاب داشت.

تسنیم به نقل از نایب رئیس اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نوشت: «اگر قیمت بنزین بنا به افزایش داشته باشد احتمالاً به‌سمت بنزین چندنرخی خواهیم رفت و حدس بنده این است احتمالاً مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند.»

غلامعلی جعفرزاده، نماینده نزدیک به جریان اعتدال‌گرای مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز شب گذشته در واکنش به این مسئله به نوعی از موافقت خود با افزایش قیمت بنزین خبرداد. او در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «بهتر بود آقای دکتر صادقی (محمود صادقی، نماینده مردم تهران) شفاف به مردم می‌گفت که دولت بهای ارزانی حامل‌های انرژی رابدون اجازه ازملت از جیب آنان بطور یکسان برداشت و پرداخت می‌کند!

فکر میکنم نظر آقای دکتر مطهری این است که اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود، مردم برای پرداخت واقعی بهای حامل‌های انرژی همراهی خواهند کرد.»

پیش از این، بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارات برای افزایش قیمت بنزین در کشور به پانا گفته بود: «به هنگام تصمیم‌گیری‌ها باید مصالح عمومی جامعه را در نظر گرفت. در فضای امروز جامعه و با اتکا به وضع اقتصادی کشور باید گفت که نمی‌توان بنزین 3 هزار تومانی به مردم فروخت چراکه جامعه تاب پذیرش آن را ندارد.»

فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در همین زمینه به پانا گفته بود: «در وضع فعلی کشور که عملا جامعه توان تحمل افزایش قیمت سوخت مورد نیاز خود را ندارد، بهتر است به جای پیش کشیدن مسئله افزایش قیمت سوخت به سراغ راه‌های دیگر و فوری‌تر برای جلوگیری از قاچاق بنزین برویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار