مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: تخصیص 345میلیون تومان برای اجرای طرح نماد

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری مبلغ 345 میلیون تومان برای اجرای طرح نماد در دو شهرستان درمیان و بیرجند اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۷۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: تخصیص 345میلیون تومان برای اجرای طرح نماد

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت توانمند سازی فرهنگیان درمیان اظهار کرد: یک هزار و 200 معلم درمیانی در این دوره آموزشی 27روزه شرکت می کنند.

وی با بیان این مطلب که طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در 187 آموزشگاه شهرستان مرزی درمیان بر گزار می شود، تصریح کرد: طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان با رویکرد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس خراسان جنوبی اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دستگاه های چون استانداری، دادگستری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش به عنوان اعضا و ناظرین کمیته علمی، اجرایی طرح نماد در استان یاد کرد و ادامه داد: طرح نماد مطابق قانون و اسناد بالا دستی در مدارس 2 شهرستان بیرجند و درمیان اجرا می شود و متولیان امر به وظایف محوله به دقت عمل می کنند.

واقعی؛ با بیان این که اجرای دقیق این طرح زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش پرونده های دادگستری در استان می شود، ابراز داشت: طرح نماد طرح جامعی است که با تعامل سازنده دستگاه های مرتبط و معین می توان جلوی گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه را گرفت و کودکان در معرض خطر زیادرا از افتادن در دام آسیب ها نجات داد.

وی، با اشاره به تأثیر گذاری طرح نماد در عرصه های مختلف آموزشی و پرورشی، اضافه کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی، آموزش مهارت های زندگی و ارائه خئمات مشاوره ای سه ضلع پیشگیری هستند که در کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی به این اضلاع توجه ویژه ای شده و در برنامه ریزی ها و جهت گیری های فرهنگی این اداره کل مد نظر قرار گرفته است.

گفتنی است اعضا و ناظرین کمیته علمی اجرایی طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان(نماد) ،از روند برگزاری این دوره ضمن خدمت بازدید کرده و از نزدیک در جریان عملکردها، برنامه ها و رویکردهای آموزش و پرورش استان در اجرای طرح فوق قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار