سازمان بسیج فرهنگیان برگزار کرد ؛

طرح غربالگری دندانپزشکی در مدارس محروم

البرز (پانا ) – مراد مالمیر ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش البرز از طرح معاینه رایگان دهان و دندان دانش آموزان در مدارس محروم شهرستان ساوجبلاغ خبر داد .

کد مطلب: ۸۷۲۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح غربالگری دندانپزشکی در مدارس محروم

مالمیر با اشاره به اجرای طرح معاینه رایگان دهان و دندان دانش آموزان در مدارس محروم افزود : این طرح به مناسبت هفته بسیج و به همت سازمان بسیج فرهنگیان در مدارس محروم شهرستان ساوجبلاغ اجرا گردید .

وی در ادامه اظهار داشت: به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج و با هماهنگی های بعمل آمده با بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش ، طرح غربال گری سلامت دهان و دندان دانش آموزان با پزشکان دهان و دندان درمانگاه دندان پزشکی فرهنگیان در مدارس محروم ساوجبلاغ برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی افزود: طرح غربالگری دهان در مدارس به معاینه بصری دهان کودکان در محیط مدرسه اشاره دارد که پس از آن والدین از وضعیت فعلی سلامت دهان فرزند خود و نیاز به درمان آن‌ها آگاه می‌شوند.

وی تصریح کرد : غربالگری در مدرسه قصد دارد که کودکان را در مراحل اولیه علائم بیماری تشخیص دهد، از این رو مراقبت‌های پیشگیری‌کننده و درمانی سلامت دهان را برای دانش آموزان ارائه می‌کند.

مالمیر در خاتمه گفت: طی دو روز برگزاری این طرح تعداد 500 دانش آموز تحت پوشش معاینه رایگان پزشکان متخصص دهان و دندان قرار گرفتند .

گفتنی است از جمله معاینات و آموزش های انجام شده در این طرح می توان به معاینه دندان ، آموزش بهداشت دهان و دندان ، نحوه صحیح مسواک زدن و نحوه استفاده از نخ دندان اشاره نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار