در گفت‌وگو با پانا

غلامرضا محمدی: سرمربی تیم ملی شدم تا کشتی آزاد را از سردرگمی نجات دهیم

نسل طلایی کشتی آزاد ایران در راه است

تهران (پانا) - سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد ایران علت بازگشت به تیم ملی را برای سومین بار به عنوان سرمربی توضیح داد و تأکید کرد که نسل طلایی کشتی آزاد برای ایران در راه است.

کد مطلب: ۸۷۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا محمدی: سرمربی تیم ملی شدم تا کشتی آزاد را از سردرگمی نجات دهیم

غلامرضا محمدی که هفته گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد ایران معرفی شد، در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما از امروز اردوی تیم ملی را با 14 آزادکار شروع خواهیم کرد و بعد از آن به مرور برنامه‌های خودمان را در تیم ملی اجرا می‌کنیم تا بتوانیم شرایط را بهتر از گذشته پیش ببریم.

او درباره حضورش در راس تیم ملی کشتی آزاد گفت: ابتدا باید از حمید بنی‌تمیم تشکر کنم که به من اعتماد کرد و من را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب کرد. البته من پیش از این دو بار دیگر تجربه حضور در تیم ملی را داشتم، یکی بعد از المپیک پکن بود که تیم در جایگاه یازدهم جدول قرار داشت و تنها یک برنز به دست آورده بود و دیگری قبل از المپیک لندن بود که ما باید قهرمان جهان می‌شدیم که البته با اختلاف خیلی ناچیز عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آوردیم. بعد از این رویداد، اتفاقات در کشتی به شکلی رقم خورد که من از تیم ملی دور شدم اما همواره پیگیر نتایج تیم بودم.

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در دهه 90 میلادی ادامه داد: بعد از اینکه از تیم ملی جدا شدم، دو سال در تیم ملی کشتی نوجوانان بودم و توانستیم برای نخستین بار در خارج از خانه با این تیم روی سکوی جهانی برویم و افتخاری بزرگ به دست بیاوریم. زمانی که هدایت این تیم را بر عهده گرفتم، هشتم جهان و سوم آسیا بودیم اما طی مدتی که من با این تیم بودم روز به روز پیشرفت کردیم و عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره زمینه‌‌های بازگشتش به تیم ملی گفت: احساس کردم کشتی در این وضعیت به من نیاز دارد. ورزش اول کشور با حاشیه روبه‌رو شده است و با توجه به اینکه تا المپیک 2020 توکیو تنها 21 ماه زمان باقی مانده ما باید هر چه سریع‌تر این تیم را از سردرگمی نجات می‌دادیم و به همین علت با پیشنهاد بنی‌تمیم من هم مسئولیت تیم را قبول کردم.

او درباره وضعیت فعلی تیم ملی گفت: تیم ملی وضعیت خوبی دارد. کشتی‌گیران خوبی در ترکیب تیم حضور دارند که با یک برنامه‌ریزی می‌توانند در المپیک توکیو حرفی برای گفتن داشته باشند. خوشبختانه کشتی ما همیشه پتانسیل خوبی داشته است و دارد. من زمانی که هدایت تیم نوجوانان و جوانان را بر عهده گرفتم و بعد از اینکه تیم نوجوانان روی سکوی جهانی رفت خیلی خوشحال شدم چرا که می‌دانستم نسل طلایی کشتی در راه است و این کشتی‌گیران خیلی زود به تیم بزرگسالان راه پیدا می‌کنند و در المپیک‌های بعدی روی سکو قرار می‌گیرند.

یکی از انتقادهایی که به رسول خادم می‌شد این بود که به فرایند انتخابی توجهی نمی‌کرد، سرمربی جدید تیم ملی ایران درباره این موضوع گفت: به نظرم انتخابی تیم ملی یک فرایند مهم و تأثیرگذار است و من این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنم. البته درهای تیم ملی کشتی آزاد روی همه کشتی‌گیران باز است و من اعتقاد دارم نسل جوان و با تجربه کشتی باید روبروی هم قرار بگیرند و کشتی به هر دوی این نسل نیاز دارد. ما در چند مرحله اردویی که خواهیم داشت با فیلترهایی که برای ملی‌پوشان تعیین می‌کنیم، نفرات راه یافته به تیم ملی را معرفی خواهیم کرد.

محمدی در ادامه درباره آینده تیم ملی کشتی نوجوانان پس از حضورش در رأس کادر فنی تیم بزرگسالان گفت: یکی از نگرانی‌های من همین تیم نوجوانان است. به نظرم توجه به تیم‌های پایه یکی از اولویت‌های مهم هر فدراسیونی است و ما نباید این تیم‌ها را فراموش کنیم. امیدوارم با انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس فدراسیون کشتی تکلیف این تیم هم مشخص شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان در خصوص ریاست فدراسیون و اصلح‌ترین گزینه برای این فدراسیون گفت: ابتدا باید از زحمات رسول خادم در فدراسیون کشتی تشکر کنیم. رسول یکی از بزرگان کشتی ایران بود و همچنان هم خواهد بود. معمولاً بالا و پایین در دوران مربی‌گری هر مربی وجود دارد اما در خصوص اینکه چه کسی ریاست فدراسیون را بر عهده می‌گیرد هیچ اطلاعاتی ندارم اما امیدوارم کسی از خانواده کشتی باشد که وضعیت این رشته ورزشی را به خوبی درک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار