قیمت خرید هر لیتر شیر خام 2 هزار تومان تعیین شد

تهران (پانا) - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران می‌گوید قیمت شیر خام در ستاد تنظیم بازار هر لیتر ۲ هزار تومان مصوب شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
قیمت خرید هر لیتر شیر خام 2 هزار تومان تعیین شد

به گزارش صدا و سیما، سید احمد مقدسی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته هر لیتر شیرخام با میانگین قیمت 1100 تومان از دامدار خریداری می‌شد افزود: در چهار سال گذشته قیمت مصوب خرید هر لیتر شیر خام 1440 تومان بود اما این مصوبه اجرا نشد تا اینکه در تیر امسال به منظور جلوگیری از ضرر و زیان دامداران قیمت هر لیتر شیر خام به 1750 تومان افزایش یافت.
وی تصریح کرد: از آنجا که قیمت تمام‌شده هر لیتر شیر خام برای دامدار بیش از 2 هزار تومان است بنابراین با پیگیری دامداران و وزارت جهاد کشاورزی قیمت 2100 تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران افزود: پیشنهاد افزایش قیمت خرید شیر خام در دامداری در ستاد تنظیم بازار بررسی شده است و چهارشنبه هفته گذشته قیمت 2 هزار تومان به تصویب رسید.
مقدسی گفت: براساس این مصوبه قیمت شیر خام با چربی 3/2 درصد هر لیتر 2 هزار تومان است و در صورتی که میزان چربی در هر لیتر یک دهم افزایش و کاهش داشته باشد شامل تشویق و جریمه خواهد شد.
وی افزود: گرچه قیمت هر لیتر شیر خام 2 هزار تومان تعیین شده است اما این عدد برای دامداران چندان راضی‌کننده نیست.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: اگر هزینه تمام‌شده تولید و سود واقعی محاسبه شود دامدار با قیمت 2 هزار تومان به سود واقعی نمی‌رسد چون قیمت تمام‌شده هر لیتر شیرخام در دامداری با احتساب هزینه‌ها 1920 تومان است.
مقدسی افزود: افزایش قیمت شیرخام تاثیری در قیمت فرآورده‌های لبنی برای مصرف‌کننده نخواهد داشت چون کارخانجات لبنی افزایش قیمت را از مهر در محصولات خود اعمال کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار