تولیت آستان قدس رضوی :

اگر ملت ایران هرگز تسلیم دشمن نمی‌شوند این‌ها همه درس از امام حسین (ع) است

بیرجند(پانا) ـ تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در 13 آبان با شهدا پیمان می‌بندیم که  در ایستادگی تردید نکنیم و راه مبارزه ایستادگی در برابر ظلم دشمن را از امام حسین(ع) آموختیم و اگر ملت ایران می‌‌گویند هرگز تسلیم دشمن نمی‌شوند این‌ها همه درس از امام حسین (ع) است.

کد مطلب: ۸۶۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اگر ملت ایران هرگز تسلیم دشمن نمی‌شوند این‌ها همه درس از امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع راهپیمایی‌کنندگان 13 آبان استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: 13 آبان در خاطره ملت بزرگ ایران حوادثی را به یاد می‌آورد که هر کدام از این حوادث نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت با استکبار و یادآور جان فشانی، ایثار و رشادت‌های جوانان، نوجوانان، مردان و زنانی است که برای مقابله با استکبار خون آن ریخته شد و درس ایثار و مقاومت را به ما آموختند.

وی افزود: اگر انسان براساس خود محوری دیگران را به خود دعوت کند و خود را برتر از دیگران بداند دارای روحیه استکباری و خود بزرگ بینی است؛ در قرآن نشانه‌هایی از ابلیس به عنوان انسان خودبین وجود دارد و فرعون به عنوان چهره خودخواه، مستکبر و نماد انسان خود بزرگ‌بین معرفی شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این روحیه، سخت مورد مذمت قرآن است و صف باطل گرایان را معرفی می‌کند و از خلقت آدم تا عالم، جبهه و صف حق و باطل در مقابل هم قرار داشته و دارد و انسان باید حق را بشناسد و بر حق‌داری پا فشاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: علاج همه کارها توجه به خدا، خدا‌محوری و خدا‌خواهی است و اگر انسان به خدا بیاندیشد و برای خدا فکر کند برای او بهترین‌ها رقم می‌خورد. انقلاب اسلامی پرچم توحیدی را بر افراشت و مردم را دعوت به خدا کرد و اساس این نهضت بر‌اساس عبودیت خدا، رها شدن انسان از بندگی همه مستکبران و قانون خدا را بر خود واجب دانستن است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امام راحل سال 42 در برابر همه مستکبران ایستاد و او را به جرم حق‌خواهی تبعیت کردند و 13 آبان سال 43 نیز خاطره‌ای در ذهن ملت ایران ماندگار شد که دانش‌آموزان بر‌اساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمد و مرگ بر مستکبران سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر 13 آبان نبود توطئه‌ها سبب می‌شد با توطئه‌های دیگری مواجه شویم و باید پرسید آیا با رفتن به لانه جاسوسی و گرفتن جاسوسان توطئه استکبار تمام شد و خود بزرگ‌بینی آنان پایان یافت؟ نه می‌بینیم که همچنان توطئه کردند و جنگ تحمیلی راه انداختند.

وی افزود: دشمنان جنگ سخت را ارزیابی کردند و دیدند پر هزینه است به سراغ جنگ نرم رفتند و با امپراتوری خبری، حرکت‌های زیادی در حوزه نرم افزاری آغاز کردند تا ایمان و باور ملت را هدف قرار دهند.

نماینده مردم استان خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: راه سوم استکبار جهانی برای فشار آوردن بر ملت ایران تلفیقی از جنگ سخت و نرم است و ‌با فشار اقتصادی، روانی و رسانه‌ای می‌خواهند ملت ایران را در اهداف بزرگشان دچار یأس کنند اما غافل از اینکه ملت ایران با تجربه 40 ساله در همه صحنه‌ها حرفی برای گفتن داشته و دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه 7 هزار دلار در مناطق مختلف هزینه کرده اما در نهایت چیزی نصیب‌شان نشده است، افزود: به برکت خون شهدا ملت‌های مسلمان بیدار شدند تا از جامعه جهل زدوده شود و جامعه قدرت و تعقل پیدا کند و در واقع یکی از جلوه‌های عاشورا، انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی اظهار داشت: راهپیمایی عظیم و مثال‌زدنی اربعین در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود و 15 میلیون نفر جمع می‌شوند و لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند و این بیداری به برکت خون شهدا ایجاد شده است.

نماینده مردم استان خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی تحریم‌ها بر ملت ایران تحمیل شد، عده‌ای گفتند چگونه می‌توانیم در برابر تحریم‌ها دوام بیاوریم و زندگی کنیم؟ اما به فضل خدا نظام تحریم‌ها برهم ریخت و ملت ایران با عزت و افتخار و با تدبیر اقتصاد مقاومتی و روحیه‌ای که دارد، کشور را اداره کرد و در برابر استکبار جهانی کوتاه نیامد.

وی گفت: با اتکا به خدا و با نیروی انسانی باید چشم را از بیگانه برید و چشم به توانایی ملت ایران داشت. در این روز ملی که روز بسیار مهمی در تاریخ مبارزات ملی ایران است مقاومت و ایستادگی تنها راهکار در برابر دشمن است چون کوتاه‌آمدن در برابر دشمن او را نه تنها به عقب وا نمی‌دارد بلکه مصمم‌تر می‌کند و هرجا ایستادیم و مقاومت کردیم از عرصه پیشرفت دشمن جلوگیری شده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در 13 آبان با شهدا پیمان می‌بندیم که در ایستادگی تردید نکنیم و راه مبارزه ایستادگی در برابر ظلم دشمن را از امام حسین(ع) آموختیم و اگر ملت ایران می‌‌گویند هرگز تسلیم دشمن نمی‌شوند این‌ها همه درس از امام حسین (ع) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار