محمد اسلامی: حوزه مسکن را یکپارچه می کنیم

خوشرودی از انتخاب یک ساعته وزیر راه انتقاد کرد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس عصر امروز شنبه (5 آبان) در جلسه علنی مجلس صلاحیت محمد اسلامی ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را مورد بررسی قرار دادند.

کد مطلب: ۸۶۵۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
محمد اسلامی: حوزه مسکن را یکپارچه می کنیم

مهلت بررسی صلاحیت هر وزیر 1 و نیم ساعت است که ابتدا سهراب گیلانی، نماینده شوشتر و محمد فیضی، نماینده اردبیل در مخالفت با اسلامی و محمد علی پورمختار، نماینده بهار و کبودرآهنگ و حسن سلیمانی، نماینده کنگاور در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هر کدام به مدت 15 دقیقه سخنرانی می‌کنند.

نمایندگان این امکان را دارند که زمان خود را در اختیار دیگر نمایندگان مجلس قرار دهند.

و پس از آن اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مدت 30 دقیقه برنامه های خود را ارائه داد.

پور مختار: مجلس با رأی مثبت با هیچ کس عهد اخوت نبسته است

محمدعلی پور مختار، نماینده بهار و کبودرآهنگ در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی گفت: «امیدواریم در این وضع تحریم‌ها با رای مثبت به وزاری پیشنهادی اقتدار نظام اسلامی را به دشمنان نشان دهیم. البته وزرا بدانید با رای مثبت مجلس با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته است و در مدت کوتاه استیضاح می‌کند. البته آقای اسلامی از نیرو‌های متعهد و انقلابی است که 26 مسئولیت در نهادهای مختلف داشته است.»

او افزود: «آقای اسلامی شناخت کافی از مسکن و شهر سازی دارد و در حوزه حمل و نقل و مسائل دریایی شناخت کامل دارد و چند بار مقام معظم و وزرای دفاع از او تقدیر کردند. او عدالت محوری را در عرصه راه ها اجرایی و عملیاتی خواهد کرد و می‌تواند با تحقیقات و نو‌آوری از ظرفیت‌های مردم موضوع مسکن را حل و فصل کند و آقای اسلامی به مسکن مهر که نیاز نیازمندان را برطرف کرده و مسکن نیازمندان و فقرا توجه می کند.»

نماینده بهار و کبودرآهنگ ادامه داد: «آقای اسلامی سوابق و تجارب در زمینه صنعت هواپیمایی دارد و می تواند در زمینه استاندار سازی مسکن وساختمان فعال باشد و توجه ویپه به بافتهای فرسوده دارد.»

او خاطر نشان کرد: «آقای اسلامی با سابقه مدیریت جهادی که دارد توجه ویژه به راه روستایی می کند.»

اسلامی آقازاده نیست

محمدرضا رضایی، نماینده جهرم نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی راه گفت: «آقای اسلامی آقازاده نیست بلکه بر اساس توانمندی به اینجا رسیده‌ است و دانش و علم این کار را توانایی چنین مسئولیت مهمی دارد و در گذشته در همه حوزه‌ها مسئولیت داشته است در شورای عالی شهرسازی و هواپیما سازی حضور داشته است.»

او تصریح کرد: « آقای اسلامی اهل تعامل است و بر اساس شایسته سالاری از نیروهای شایسته استفاده می‌کند نا اینکه به صورت اتوبوسی نیرو‌ها وارد کند.»

نماینده جهرم گفت: «امیدواریم آقای اسلامی با توجه به برنامه‌ها تکالیف خود را بشناسد و به آن عمل کند زیرا همه مشکل مسکن داریم 20 میلیون نفر در واحد غیر استاندار زندگی می کند و ایمدواریم تولید مسکن استاندارد را در اولویت قرار دهد.»

اسلامی مدیریت پرگاری دارد

قاسم احمدی لاشکی، نماینده نوشهر دیگر موافق اسلامی گفت: «امروز برای وزارتخانه‌ای تصمیم می‌گیریم که حدود 17 معاون دارد و 17 هزار پرسنل دارد. اقای اسلامی گفته است که مشی اینجانب شایسته سالاری است بنابراین باید ملاک انتخاب ما پاک دستی باشد که آقای اسلامی دارد.»

او ادامه داد: « آقای اسلامی اعلام کرده که شرکتی ندارم در هیچ شرکت دولتی و خصوصی عضو نیستم و قرار داد مشاوره با هیچ مرجع و بخشی ندارم من تا این حد شفافیت ندیده‌ام زیرا آقای اسلامی حتی آدرس محل سکونت خود را نوشته است و در حوزه مختلف برنامه دارد یقین بدانید به مسکن مهر اعتقاد دارد و اعلام کرده برای اتمام باقی مانده آن برنامه دارد.»

نماینده نوشهر تصریح کرد: «با توجه به برنامه‌ای که آقای اسلامی ارائه داده است اگر منصفانه نگاه کنیم خوب است و توسعه صنعت هواپیمایی در حوزه پهباد همه ناشی از توانمندی او بود.»

او خاطر نشان کرد: «آقای اسلامی فردی است که مدیریت پرگاری دارد و چکمه پوش است و در بین مردم حضور دارد مدرکش از یک دانشگاه معتبر است و در صنعت دفاعی تمامی وزرای ماقبل وزرای دفاع به طور کامل همه وزرا از او تعریف کرده اند.»

خوشرودی: چطور در عرض یک ساعت به عنوان وزیر انتخاب شدید

علی نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در جهت مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به سوابق مدیریتی محمد اسلامی در استان مازندران اظهار کرد: «حرف‌های آقای اسلامی ما را به یاد مدیران دولت سابق می‌اندازد.»

او ادامه داد: «آقای اسلامی شما گفته‌اید که در یک سال در استانداری مازندران به اندازه 15 سال کار کرده‌اید این شاخص را از کجا آورده‌اید؟ آقای اسلامی در برنامه خود گفته‌اید که مشکل راه‌های روستایی کشور را حل می کنید آیا این اقدام را در استان خود انجام داده‌اید.»

این نماینده نزدیک به اصلاح طلبان مجلس با اشاره به وظایف نمایندگان متذکر شد: «آقای اسلامی بهتر است اصول 84 و 86 قانون اساسی را دوباره مرور کنید. آقای اسلامی شما میلیاردها تومان پول این مملکت را خرج کرده اید آیا گزارشی ارائه دادید؟ آقای اسلامی بهتر است بگویید چطور در عرض یک ساعت به عنوان وزیر انتخاب شده و برنامه نوشتید و نسخه اصلاحی برای برنامه خود به نمایندگان دادید؟»

توضیح درباره کلیپ منتشر شده در مجلس از زبان اسلامی

محمد اسلامی ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در توضیح درباره کلیپی که در مجلس در مخالفت با او منتشر شد گفت که این کلیپی بیانی از شایسته‌سالاری بود که به طور قلبی به آن اعتقاد داریم و در عمل به آن جامه عمل پوشاندیم. او سپس به اعلام برنامه‌های خود با سه رویکرد پرداخت.

اسلامی مهم‌ترین موضوعی که باید در دستور کار قرار بگیرد را بحث اجرای برنامه ششم توسعه وتوجه به احکام دائمی برنامه دانست.

او افزود: «دو برنامه فاخری که در کنار رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار می‌تواند انضباط مالی و فکری را در مدیریت شهرسازی عملیاتی کند.»

اسلامی گفت: «یکی از مهم‌ترین مطالبات از ورارت راه و شهرسازی بحث مسکن است که در برنامه ششم توسعه مورد توجه است که باید در دستور کار قرار گیرد. مهم ترین اقدامی که باید انجام شود تحول ساختاری است که حوزه مسکن را یکپارچه کنیم و با استفاده از همه ظرفیت‌های وزارت راه بتوانیم برای حضور بخش خصوصی ایجاد قابلیت کنیم. تولید مسکن را توسعه دهیم و همواره شاهد تولید و عرضه مسکن باشیم. وزارت راه و شهرسازی مسئول ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن است.»

او ادامه داد: «با استفاده از ظرفیت استان‌ها به صورت غیرمتمرکز و شهرستان محور بتوانیم با عرضه زمین و لحاظ کردن موقعیت ها بر اساس شهرسازی نوین ظرفیت های فاخری را ایجاد کنیم.»

اسلامی گفت: «در بخش افراد کم درآمد مطابق همین رویه با اصلاح شیوه‌ها با استفاده از ظرفیت قانون و منابع پشتیبان فراهم شود. تولید مسکن باید در اختیار تولیدکنندگان واقعی باشد نه سوداگران.»

او ایجاد ساختار کارآمد و غیر متمرکز برای راه‌های روستایی را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌هایش عنوان و اظهار کرد: «بنده طرح بازآفرینی شهری را اجرایی خواهم کرد. در این باره تفاهم‌نامه‌هایی مبادله شده که ما می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌ها و نوسازی، بازآفرینی شهری را محقق کنیم. مهم‌ترین اقدام هم پیشگیری از حاشیه‌نشینی است.»

اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن مهر نیز گفت: «دو میلیون و 200 مسکن مهر پیش‌بینی شد که از این میزان 200 هزار واحد تمام شده اما فاقد تاسیسات زیربنایی است. 270 هزار واحد نیمه تمام مانده و ساخت 500 هزار واحد باقی مانده است. به یاری خداوند و کمک مجلس و وجود زمانبندی مشخص به دنبال آن هستیم که تکلیف مسکن‌های مهر باقی مانده را مشخص کرده و آن‌ها را تکمیل کنیم تا موضوع مسکن مهر پایان یابد.»

اسلامی با اشاره به برنامه‌هایش برای توسعه حمل و نقل راه آهن و استفاده از قطار حومه‌ای در شهرهای مورد نظر گفت: «یکی دیگر از مهم‌ترین دستور کارهای ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع پیش‌بینی شده می‌توان پروژه‌ها را با سرعت تکمیل کرد.»

او با بیان اینکه عدالت منطقه‌ای را در دستور کار دارد توضیح داد: «به دنبال آن هستم که توزیع اعتبارات بر اساس پیشرفت پروژه‌ها به صورت عادلانه در تمامی کشور توزیع شود.»

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین با اشاره به مشکلات کامیونداران گفت: «کامیونداران در موضوع بیمه، لاستیک، تعیین کمیسیون و تعرفه و نوسازی ناوگان دچار مشکل هستند. تفاهم‌هایی شده که وضعیت آن‌ها را پیگیری خواهم کرد.»

اسلامی در مورد اظهار نظر یکی از نمایندگان درخصوص وضع راه اندازی هواپیمای ایران 140 گفت: «افتخار می‌کنم که توفیق کار برای این صنعت پیشرفته را داشتم. این کار با استفاده از ظرفیت‌های جوانان، نخبگان، دانشگاهیان و محققان انجام شده است. هواپیماسازی ایران از نمادهای موفقیت سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در کشور است.»

او در پایان و در جمع ‌بندی گفت: «بنده برای اینکه بتوانم اعتماد نمایندگان را جذب کنم هیچ ادعایی جز خدمت به مردم با توکل بر خدا و بر اساس قابلیت‌های فردی و اعتماد مسئولان و مردم را ندارم. تلاش می‌کنم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ارزشمند، جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای شایسته، در جهت بهبود وضعیت ساختاری و کارآمدی مدیریتی، حرکت کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار