رئیس شبکه دامپزشکی قاین خبر داد:

تولید یک میلیون و 970 هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های قاین

قاین (پانا) ـ رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و 970 هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های شهرستان قاین تولید و برای تأمین گوشت روانه بازار شد.

کد مطلب: ۸۶۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید یک میلیون و 970 هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های قاین

رضا محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: بیش از 2 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی گوشتی و تخمگذار از ابتدای امسال در مرغداری های قاین انجام شد که با پرورش این تعداد، یک میلیون و 970 هزار قطعه مرغ زنده تولید و با کشتار آنها 3 هزار و 350 تن گوشت سفید در بازارهای داخل و خارج خراسان جنوبی توزیع شد.

محمودی زاوه افزود: شهرستان قاین 77 واحد مرغداری دارد که 70 واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی و 7 واحد مربوط به پرورش مرغ تخمگذار است .

وی گفت: مراقبتهای فعال و غیر فعال در مرغداریها، بررسی اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید طیورگوشتی و تخمگذار از فارمهای مرغ مادر، کارخانجات جوجه کشی، حمل و نقل بهداشتی، واکسیناسیون ، ضدعفونی مرغداریها، پرورش، کشتار و بسته بندی مرغهای تولیدی زیر نظر کارشناسان دامپزشکی از اقدامات انجام شده برای سلامت صنعت مرغداری در این شهرستان است.


رئیس شبکه دامپزشکی قاین افزود: در تمامی مراحل پرورش، دستورات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی در قالب دستورالعمل و برنامه های مدون به مرغداران ابلاغ و آموزش داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار