معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران :

در جهان امروز معلمانی اثرگذار هستند که بتوانند دیوارهای بین کلاس و جامعه را بردارند

تهران ( پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در همایش معلمین جدیدالورود شهرستان های استان تهران گفت: معلم امروز تولید اندیشه می کند و باید بداند او معلم دانش آموزان است نه کتاب های درسی.

کد مطلب: ۸۶۱۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
در جهان امروز معلمانی اثرگذار هستند که بتوانند دیوارهای بین کلاس و جامعه را بردارند

میررضا شفیع پور با اشاره به ویژگی های معلم در عصرحاضر اظهارکرد: معلم قرن بیست ویک با توجه به چند برابر شدن حجم علم و دانش و همچنین ابزار جدید که اندوخته های دانش را به راحتی در اختیار ذی نفعان آموزش قرار می دهد ، باید کاملا آگاه و اطلاعاتش به روز باشد.

وی در ادامه افزود:ما معلمان باید به دانش آموزانمان بگوییم که ما نمی دانیم اما باهم می آموزیم و فراموش نکنیم که همیشه و در همه حال ، نیاز به بازآموزی و مطالعه دائم و مستمر داریم.

شفیع پور با تاکید بر اینکه ، معلم امروز سهم هر دانش آموز از یادگیری را تعیین می کند، گفت: معلم امروز تولید اندیشه می کند و باید بداند او معلم دانش آموزان است نه کتاب های درسی .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،معلمی را موفق دانست که عرضه کننده دانش نباشد بلکه تسهیل گر روند یادگیری باشد و تصریح کرد:در جهان امروز معلمانی اثرگذار هستند که بتوانند دیوارهای بین کلاس و جامعه را بردارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فلسفه آموزش و پرورش یعنی آموختن برای دانستن، دانستن برای به کار بستن، به کاربستن برای زیستن و زیستن برای با هم بودن است و این مسیری است که معلم باید در آن گام بردارد.

شفیع پور،معلمی را اثر گذاردانست که بتواند علاوه بر نیاز علمی ، به نیاز های معنوی واخلاقی نیز پاسخ دهدو ادامه داد: معلم توانمند کسی است که در دانش آموز احساس امنیت روحی و روانی ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: یک معلم زمانی می تواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کند که به روانشناسی کودک ، نوجوان و جوان شناخت کامل داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با تاکید بر اینکه در یک کلاس درس هر کدام از دانش آموزان، روایت گر حال و حکایت خانواده های متفاوت و اقشار متنوع اجتماعی می باشند ، تصریح کرد: لذا یک معلم باید گفتار و رفتارش ترجمان حال همه این دانش آموزان باشد.

شفیع پور،افزود: هویت و بحران هویت ، الگو بودن ،گفتار و رفتار معلمان، توجه به شیوه های جدید یادگیری ،استفاده ازابزار جدیددر یادگیری، رسالت تربیتی در آموزش، توجه به درس پژوهی ،طرح بالینی تدریس، ارزشیابی تکوینی و مستمر، دانش آموزان همیار معلم، شورای دبیران، و همچنین ایجاد حس مثبت و دمیدن روح امید در دانش آموزان از جمله مواردی است که در نظام آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار