رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران خبر داد:

اجرای طرح رشد و تکامل اولیه کودکان در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: طرح رشد و تکامل اولیه کودکان (ECD) برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت با حضور ۲۳۳ کودک و به همراه مادرانشان در شهر چهاردانگه اسلامشهر اجرا شد.

کد مطلب: ۸۶۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح رشد و تکامل اولیه کودکان در اسلامشهر

علیرضا مرندی در همایش طرح رشد و تکامل اولیه کودکان که با حضور نماینده یونیسف در ایران در سالن شهید همت چهاردانگه برگزار شد، اظهار کرد:سرعت و کیفیت تکامل در دوران جنینی و سه ماهه نخست بارداری و سپس سه سال نخست زندگی و در نهایت به هشت سال نخست بستگی دارد و بیشترین سرمایه‌گذاری جهت شکل‌گیری شخصیت کودک و اینکه در آینده چگونه خانواده و جامعه را اداره می‌کند باید در این سال‌های آغازین زندگی صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: آغوش والدین بهترین مکان برای تکامل کودک است و پس از سال‌های ابتدای زندگی که کودک در آغوش والدین پرورش پیدا می‌کند مراکز پیش دبستانی در مراحل تکامل رشد و موفقیت‌های تحصیلی کودک بسیار مؤثر هستند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به مشکلات جامعه امروز افزود: شیوه صحیح فرزند‌پروری و تکامل کودک از مباحث مهمی است که در سال‌های اخیر از آن غافل بوده‌ایم و این در حالی است کودکی که پا به عرصه وجود می‌نهد از همان بدو تولد توانمندی‌های خارق‌العاده‌ای دارد که با رشد و تربیت صحیح به ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: از دامن پر مهر مادران ما بهترین فرزندان تربیت می‌شوند و باید نحوه رفتار صحیح با فرزندان را بیاموزیم تا در دورانی که فرزندان قابلیت تربیت‌پذیری در خانواده را دارند آنان را به خوبی رشد داده و وارد اجتماع سازیم.

مرندی خاطرنشان کرد: سرنوشت نسل بعدی ارتباط مستقیم با روش برخورد مادر و جنین دارد و باید از این توانمندی خارق‌العاده جنین و مادر برای تربیت صحیح کودک و تأثیرش در آینده و در جامعه به نحو صحیح و مطلوب استفاده کنیم.

شایان ذکر است ، در این همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید بهشتی و مسئولین شهرستان اسلامشهرنیز حضور داشتند.

/خبرنگار:سایان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار