پیام تسلیت زاهدی استاندار قزوین به مناسبت درگذشت استاد دبیر سیاقی

قزوین (پانا) - عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در پیامی ضایعه درگذشت استاد دبیرسیاقی را به جامعه علمی و فرهنگی ایران بویژه استان قزوین تسلیت گفت.

کد مطلب: ۸۶۰۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت زاهدی استاندار قزوین به مناسبت درگذشت استاد دبیر سیاقی

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در پیامی ضایعه درگذشت استاد دبیرسیاقی را به دوست داران ادب و فرهنگ ایران زمین تسلیت گفت.متن پیام استاندار بدین شرح است:

به نام خداوند جان و خرد
خبر تاسف انگیز درگذشت استاد ارجمند زبان و ادبیات فارسی ، شاعر و نویسنده نامدار ، وصی و یادگار علامه علی اکبر دهخدا، پژوهشگر پرتلاش تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام ، مصحح و مترجم برجسته شعر و نثر کهن، زنده یاد دکتر سیدمحمد دبیرسیاقی موجب اندوه فراوان شد.
این فرزند. شایسته سرزمین قزوین که عمری را با پاکی و نیکنامی در خدمت به ترویج و گسترش ادب و فرهنگ شکوهمند ایران و پاسداری از آثار و بناهای تاریخی زادگاهش گذراند; نمونه کم نظیری از دانشی مردان فرهیخته ای است که با ایمان راستین و دانش فراوان ، یک لحظه نیز از آموختن و آموزش باز نایستاد و با تالیف بیش از یکصد جلد کتاب و صدها مقاله علمی و تربیت شاگردانی فاضل در دانشگاه های ایران، اروپا، مصر و چین برای ماندگاری و استواری درخت پربار فرهنگ ایران زمین در جای جای جهان از جان شریفش مایه گذاشت و با عزت و سعادت به جهان ابدی کوچید.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم دبیرسیاقی ، جامعه فرهنگی ایران ، شهروندان استان قزوین و انبوه علاقمندان آن استاد فرهیخته صمیمانه تسلیت گفته و برای روح تابناک وی، علوّ درجات و همنشینی با اولیا و صالحان آرزومندم.
عبدالمحمد زاهدی
استاندار قزوین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار