مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو:

اولین پایگاه یونسکو ایران در یزد برپا می شود

یزد (پانا) - بهمن نام‌ور کشور ایران را کشوری با تمدن دانست و گفت: برای بهتر اداره کردن کشوری با این تمدن باید پایگاهی برای سازمان یونسکو ایجاد شود که اولین آن در استان یزد برپا می شود.

کد مطلب: ۸۵۴۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین پایگاه یونسکو  ایران  در یزد برپا می شود

بهمن نام‌ور در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا شهر یزد مردم شهر یزد را فرهیخته و منسجم خواند و گفت: زمانی که برای ثبت شهر جهانی یزد اقدام نمودیم صنعت زیلوبافی و نساجی در خطر بود ولی با تلاش مسئولان استان و خود مردم اتفاقات خوبی در این صنایع افتاد.

وی با اشاره به این که کشور ایران کشوری با تمدن است افزود: کشور ایران بزرگ تر از آن است که بتوانیم با یک پایگاه متمرکز آن را اداره کنیم و باید برای حل بهتر موانع پیش رو در هر استان سازمان جهانی یونسکو یک پایگاه داشته باشد که اولین پایگاه در در استان یزد برپا می شود.

نام‌ور تصریح کرد: در هر قسمت از ایران یک تمدن وجود دارد و برای زنده کردن آن باساختار اداری ممکن نیست بلکه با استفاده از مشارکت مردم و استان‌ها این کار به سرانجام برسانیم.

مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به هدف این سازمان، گفت: یکی از اهداف این سازمان هماهنگ سازی و هنجار سازی در سطح کلان و تبادل تجربیات در دنیا است.

نام‌ور بیان داشت: ایران کشوری فرهنگی تلقی می شود برای همین موضوع تمام دنیا خواهان تبادل با کشور ایران هستند و ما باید با تبادل این تجربیات از تجربه های آنها استفاده کنیم و به آن توجه کنیم تا ظرفیت های تازه ای ایجاد شود.

وی کشور ایران را یکی از فعال ترین کمیسیون های فعال در سازمان یونسکو دانست و افزود: یونسکو قصد دارد با ایجاد کمیسیون در کشور ها فاصله‌هارا در همه عرصه ها کم کند و تا کنون امروزه این امر در کشور ما اجرایی شده است و سرمایه گذاری‌هایی در کشور ما انجام گرفته است.

نام‌ور یکی دیگر از اهداف یونسکو را حفظ تنوع فرهنگی و توجه به محیط زیست خواند و گفت: این موضوعات امروزه برای جامعه انسانیت هم امری مهم است که برای حفظ آن در تلاش هستند نظریه گایا که می گوید زمین یک مادر زنده است و باید از آن حفاظت کنیم که روزی رد شده بود اما امروزه به این نظریه با توجه به خطر زمین پرداخته‌اند.

وی عنوان کرد: شهر از نظر محققان یک متن است و شهر پرمعنا که مانند کتابی است که از آن استفاده می شود و کتابی می‌تواند بسیارمورد توجه قرار بگیرد که پویا و پرمعنی باشد.

نام‌ور شهر را به یک غول بزرگ که ما در آن زندگی میکنیم تشبیه کرد و افزود: هر شهر از شخصیت‌ها ساخته می‌شود و ویژگی‌ها شخصیت را تشکیل می‌دهند و شهری که ویژگی نداشته باشد شخصیت ندارد و با تفاوت می‌توانیم هویت ایجاد کنیم و شهر یزد یکی از ویژگی های بارز آن نساجی است که می تواند کاری کند تا همه از آن تقلید کنند.

مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو اظهار داشت: برزگ‌ترین سرمایه، نیروی انسانی است که در استان یزد شاهد آن هستیم و به خوبی از این سرمایه برخوردار است که باید از این سرمایه در همه عرصه‌ها استفاده شود.

وی مهم ترین عنصری که میتوان با آن شهر را ساخت رویا پردازی دانست و افزود: شهری می‌تواند اسطوره باشد که جوانان آن با رویا‌های موثر در آن به کار گرفته شود.

نام‌ور افزود: خلاقیت یعنی توانایی حل مشگلات با تکیه بر استعداد های درونی که استان یزد باید در این راستا حرکت کند و خلاق باشد و مشکلات خود را با تکیه بر جوانان حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار