مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۹۸ با توجه به شرایط کنونی کشور حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد مطلب: ۸۵۴۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی‌زاده در نخستین نشست کمیته برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع بودجه‌نویسی سال ۹۸ به زودی فرا خواهد رسید، نیاز است تا ما نیز برای تعیین و تدوین بودجه برای صندوق هرچه سریعتر اقدام کنیم و رایزنی‌ها و ایجاد حساسیت لازم در این زمینه در سطوح مختلف کشور را از هم‌اکنون آغاز کنیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه برای اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات از سوی دولت و مجلس وجود دارد، تصریح کرد: اعتباراتی که تاکنون به این امر اختصاص یافته حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال اخیر است که برای همسان‌سازی حقوق و بهبود معیشت بازنشستگان است؛ به همین دلیل برای همسان‌سازی حقوق در بودجه ۹۸ حداقل به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان به مسائلی چون درمان، بیمه تکمیلی، سفر و مسائل رفاهی بازنشستگان تحت پوشش توجه دارد، گفت: برای بودجه سال آینده صندوق بازنشستگی کشوری حتما باید اتفاق جدید و بزرگی بیافتد و ما به عنوان مسئولان صندوق باید حضور و اثرگذاری پررنگ‌تری در فرایند بودجه نویسی سال ۹۸ داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: شرایط کنونی کشور به خصوص با بالا رفتن نرخ ارز، میزان تورم و وضعیتی که بازنشستگان به ویژه با آن روبرو هستند، ایجاب می‌کند که حقوق بازنشستگان بیش از رقم کنونی افزایش یابد تا حداقل بخشی از مشکلات معیشتی و فشار موجود بر این قشر فرهیخته کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار