معاون پرورشی زنجان: هر دانش‌آموز یک مهارت با هدف زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال

زنجان (پانا) - مراسم اختتامیه فعالیت‌های تابستانی کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی زنجان: هر دانش‌آموز یک مهارت با هدف زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال

محمود عباسی ظهر روز گذشته در آیین اختتامیه پایگاه‌های اوقات فراغت در استان زنجان اظهار کرد: در سال‌جاری 302 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانش‌آموزان زنجانی تا به امروز در پورتال همگام مدارس ثبت شده است. .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع پایگاه‌های غنی‌سازی ۱۰۲ مورد در حوزه برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده است؛ اضافه کرد: تعداد پایگاه‌های برنامه‌های ورزشی نیز در تابستان سال‌جاری 73 پایگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان سال‌جاری ۴۰ پایگاه برای برنامه‌های مهارتی در نظر گرفته شده است؛ اضافه کرد: ۱۱ مزرعه تابستانی نیز در این ایام در استان زنجان فعالیت داشتند.

عباسی تعداد پایگاه‌های برنامه‌های تقویتی درسی در استان را 42 مورد اعلام و خاطر نشان کرد: ۳۴ پایگاه نیز برای برنامه‌های قرآنی در زنجان در نظر گرفته شده بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه اوقات فراغت با بیهودگی و معطّلی یا آلودگی و روزمرگی همسو نیست؛ تصریح کرد: فراغت، فرصت دوباره‌ای برای تلاش و فعالیت‌های فکری است.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان مهارت‌آموزی با هدف زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال است؛ اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی و مهارت‌آموزی «هر دانش‌آموز؛ یک مهارت» با هدف زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال است.

عباسی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه جانبه شخصیت آنان؛ مهارت‌آموزی؛ کارآفرینی و اشتغال‌زایی و استمرار فعالیت‌های پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان از جمله اهداف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت است؛ خاطر نشان کرد: آشنایی و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار و آموزش حرفه‌های مختلف؛ از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی برای حضور موثر در خانواده و جامعه و آشنایی با آداب و مهارت‌های زندگی؛ ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی-اجتماعی جامعه اسلامی - ایرانی دیگر اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تصریح کرد: پیش بینی ما این است که حدود 75 هزارنفر- برنامه از این برنامه‌ها بهره‌مند در تابستان بهره مند شوند.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های ارائه به دانش‌آموزان در ایام سال عنوان کرد: علاوه بر رشته‌های پیش‌بینی شده در سال گذشته در سال‌جاری نیز رشته‌های داستان نویسی و قصه‌گویی؛ الکترونیکی؛ تولید بازی‌های رایانه‌ای و تعمیر موبایل؛ آموزش خانواده (مهارت‌های زندگی)؛ آموزش موسیقی؛ تزریق ژله؛ فیلم نامه نویسی؛ خوشنویسی خط تحریری ملیله کاغذی و کلاس‌های رشد خلاقی نیز برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار