مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

مدرسه باید محل تربیت نیروی کار و تولید شود

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه باید محل کار دانش آموزان باشد و آنها باید در مدارس کار را فرا گیرند و امور تربیتی استان نیز منادی این کار شود.

کد مطلب: ۸۵۱۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه باید محل تربیت نیروی کار و تولید شود

علیرضا نخعی صبح امروز در جلسه گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: محتوای کار، درمدرسه معنی می شود و به آن معناست که هر قانونی که وضع می شود باید در راستای حمایت از این طرح باشد.

وی ادامه داد: حاصل کار مدرسه باید بتواند دانش آموزان را در بهتر زندگی کردن یاری کند و آن را به یک عنصر اخلاقی در جامعه تبدیل کند.

وی عنوان داشت: بایستی در بحث امور تربیتی بتوانیم نسلی تربیت کنیم که منافع جامعه و کشور را بر منافع شخصی ترجیح دهیم زیرا بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ما باید بتوانیم در دستگاه تعلیم و تربیت یک فردی را به جامعه تحویل دهیم که خودخواه نباشد و منافع دیگران را به منافع خودش ترجیح دهد.

نخعی افزود: در جامعه امروز ما هر فردی به دنبال منافع و نقش خودش است و اگر نتوانیم با این خصلت بسیار بد مقابله کنیم در آینده باید شاهد مشکلات بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه خرد جمعی در جامعه بسیار کمرنگ شده لذا نیاز است که روحیه جمعی دانش آموزان را در امور تربیتی تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: اگر ما نتوانیم فرهنگ کارورزی و مهارت آموزی را در مدارس ایجاد کنیم در آینده با بحران اجتماعی عظیمی مواجه خواهیم شد که می‌تواند جامعه ما را به سمت انحلال ببرد.

وی گفت: باید در حوزه امور تربیتی فعالیت های غیر معمول را ترویج کنیم و افکار غیر معمول را در بدن آموزش و پرورش وارد نکنیم تا بتوانیم افرادی تولید کنیم تا برای آینده جامعه مفید باشند.

وی در پایان اظهار داشت: امور تربیتی که دارای فعالیت های تکراری و بی هدف باشد محکوم به فناست و امور تربیتی باید محل کشف روش های تربیتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار