مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری پیشتازان سیستان و بلوچستان در اردوی کشوری

زاهدان(پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست تیم صف جمع و نظام جمع دانش آموزان پیشتاز از بین استان های کشور در اردوی ملی پیشتازان در اردوگاه شهید باهنر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه نخست کشوری پیشتازان سیستان و بلوچستان در اردوی کشوری

به گزارش خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد اظهار کرد: اردوهای ملی سازمان دانش آموزی در دو گروه دختران و پسران در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از اردو ها تعداد ۴۰ دانش آموز و مربی شرکت خواهند داشت .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه اردوی پسران از تاریخ دهم تا پانزدهم مرداد سال جاری در تهران برگزار شد گفت: دانش آموزان پیشتاز سیستان و بلوچستان موفق به کسب سه پرچم افتخار اردویی و کسب مقام نخست تیم صف جمع و نظام جمع در بین استان‌های کشور شدند .

وی بیان کرد : در این دوره از اردو ها تعداد ۳۵ دانش آموز در ۵ تیم ۷ نفره توسط ارزیابان استانی از سراسر استان انتخاب و پس از گذراندن دوره های آموزشی و برگزاری پیش اردوی دو روزه در رقابت های کشوری حضور یافته اند .

صیاد بیان کرد : اردوهای سازمان دانش آموزی نمونه ای از زندگی در شرایط سخت را برای دانش‌آموزان ترسیم می‌کند به نوعی که در این اردوها دانش آموزان در ابتدای ورود به اردو ، چادر ، وسایل مورد نیاز و جیره غذایی طول اردو را تحویل گرفته و نسبت به چادرزنی، تعیین محل خواب و حتی پخت و پز غذا به صورت گروهی طی پنج روز، زندگی در شرایط سخت را تجربه خواهند کرد

وی نشاط و شادابی را از مولفه‌های مهم این اردوها دانست و تصریح کرد :دانش آموزان پیشتاز با فریادهای شادی متعدد با ایجاد فضایی بسیار دلنشین ضمن آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم سایر استانها فرهنگ غنی استان را به نمایش گذاشته اند.

صیاد گفت :دانش آموزان پیشتاز سیستان و بلوچستان در هشتمین دوره اردوی ملی موفق به کسب سه پرچم افتخار اردویی و همچنین دریافت مقام مقام نخست صف جمع و نظام جمع که نمایشی از نظم و انضباط اردویی است ، شده اند.

وی یکی از مولفه‌های مهم اردو های سازمان دانش آموزی را رقابت‌های گروهی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی در آموزش و پرورش دانست و گفت : نقطه عطف اردوهای سازمان دانش آموزی در این است که دانش آموزان در رقابت‌های گروهی مورد ارزیابی قرار گرفته و از ارزیابی های انفرادی در این اردوها پرهیز می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان اردوهای ملی را فرصتی مغتنم برای تمرین زندگی دانست و خاطرنشان کرد : امیدواریم شاهد موفقیتهای روز افزون دانش آموزان پیشتاز در اردوهای پیشرو باشیم

صیاد برنامه‌ریزی برای تغییر محتوای ادبی فریادهای شادی معمول در اردوهای سازمان دانش آموزی و اجرای موسیقی زنده توسط مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان را یکی از برنامه‌های مهم اردوها در اردوی ملی دانست.

وی تصریح کرد: دانش آموزان با فراگیری مهارت های تشکیلاتی اهداف تربیتی را به صورت غیرمستقیم فرا خواهند گرفت و امیدواریم در کنار آموزش های تشکیلاتی پنج گانه متناسب با نیاز روز دانش آموزان دوره های آموزشی متعددی را در اردوها شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار