رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور در زنجان

جامعه هدف فدراسیون ورزش دانش‌آموزی 14 میلیون نفر است

زنجان (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: جامعه هدف فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی 14 میلیون دانش‌آموز یعنی همه محصلان در سراسر کشور است.

کد مطلب: ۸۴۲۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه هدف فدراسیون ورزش دانش‌آموزی 14 میلیون نفر است

حسین بابوئی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با برگزاری انتخابات خود در آذر‌ماه سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز و فعالیت این هیأت در ۳۲ استان کشور آغاز شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی با اشاره به اینکه هیأت ورزش دانش‌آموزی برنامه‌های خوبی در نظر دارد؛ گفت: جامعه هدف این هیأت ۱۴ میلیون نفر یعنی همه دانش‌آموزان سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز در زنجان میزبان سه رشته از ۱۲ رشته مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور است؛ گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز به عنوان نخبه منتخب ورزشی در این مسابقات شرکت دارد که این تعداد ریشه ۵ میلیون دانش‌آموز شرکت کننده در مسابقات هستند.

بابوئی با قدردانی از نیروهای استان زنجان گفت: استان با استفاده از ظرفیت‌های خود تمام توان خویش را برای میزبانی از دانش‌آموزان فراهم کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: امید است برگزاری این مسابقات هم در راستای بهبود اخلاق و هم استعدادیابی دانش‌آموزان و همچنین ارتقای سطح فنی مسابقات کمک کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهم‌ترین نیازهای دانش‌آموزان و افراد جامعه افزایش نشاط و دور کردن عوامل استرس زا است؛ افزود: آموزش و پرورش با استفاده از امکانات خود نشاط در مدارس را به دور از استرس برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

بابوئی یکی از عوامل دوری از استرس را فعالیت‌های ورزشی خواند و گفت: این اقدام از طریق برگزاری مسابقات مختلف همچون المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای؛ کانون‌های ورزشی؛ حیاط پویا؛ نرمش صبحگاهی و ... فراهم شده و زمینه لذت بیشتر دانش‌آموزان در کنار آموزش مهارت‌های زندگی را فراهم می‌کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های ورزشی در پنج سال اخیر مورد استقبال خوب دانش‌آموزان قرار گرفته است؛ گفت: این مدل کار مورد اقبال دانش‌آموزان است و نمره قبولی می‌گیرد اما باید تلاش کرد تا عمق بخشی بیشتری نسبت به این فعالیت‌ها صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعامل وزارت ورزش و جوانان با آموزش و پرورش برای استعدادیابی دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های مختلف ورزشی بیان کرد: رایزنی خوبی با حضور تیم استعدادیابی وزارت ورزش داشتیم و نامه‌ای به فدراسیون‌ها ارسال شده تا در مسابقات ناظران فدراسیون‌های مربوطه حضور داشته و استعدادیابی لازم انجام شود.

بابوئی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی در زمینه استعدادیابی دانش‌آموزان وجود دارد؛ گفت: با این حال زمینه رشد این تعاملات وجود داشته و امید است این موضوع در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار